مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان فارس از برگزاری نخستین یادواره شهدای امدادگر دفاع مقدس فارس در ۱۱ مهرماه با حضور مقامات کشوری خبر داد.

حسین درویشی در نشست جمعیت هلال احمر فارس گفت: یادواره ۳۲۳ شهید امدادگر دفاع مقدس استان فارس با حضور خانواده‌های معزز شهدا و بستگان ایشان، مسئولان ملی و استانی از جمله کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر و سردار نصرالله فتحیان، مسئول مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس در محل سالن همایش‌های شهر شیراز برگزار می‎شود.

او اظهار کرد: یادواره ۳۲۳ شهید امدادگر دفاع مقدس در پیشبرد امر جهاد تبیین و با هدف معرفی شهدای امدادگر استان و خدمات ایشان در طول ۸ سال دفاع مقدس و افزایش روحیه از خودگذشتگی و ایثار برگزار خواهد شد.

درویشی گفت: حضور به موقع و متعهدانه مهم‌ترین مزیت هلال احمر است؛ این مهم از دیرباز مورد توجه امدادگران هلال احمر بوده است و شهدای امدادگر نیز در دوران دفاع مقدس عازم جبهه شدند تا به آسیب‌دیدگان در جنگ خدمت‌رسانی کنند، آنها اخلاق و نوع دوستی را سرلوحه کار‌های خود قرار دادند و برای درمان و نجات مجروحان جان خود را فدا کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر فارس ادامه داد: در این مراسم که در قالب یادواره سرو سرخ برگزار می‌شود؛ از ۳ کتاب رونمایی خواهد شد که این کتاب‌ها شامل از امداد تا ملکوت با موضوع معرفی شهدا و بررسی زندگی آنها، کتاب دوم با نام امدادگر غریب روایتی از خاطرات استاد شهید غلام‌عباس رنجبر و کتاب دیگر حقیقت یک رویا با محوریت زندگی مجاهدانه تا شهادت استاد غلام‌عباس رنجبر است که بر اساس کتاب امدادگر غریب نوشته شده است.

درویشی افزود: در یادواره ۳۲۳ شهید امدادگر دفاع مقدس استان، تئاتری با محوریت شهدای امدادگر که اجرای آن توسط گروه تئاتر شهدای امدادگر انجام می‌شود صورت می‌پذیرد؛ از دیگر برنامه‌های این مراسم تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و همچنین اقامه نماز زیارتی در حرم شاهچراغ (ع) است.

او با اشاره به اینکه شهدا چراغ راه آینده مردم هستند، تصریح کرد: اهمیت کار شهدای امدادگر در طول دفاع مقدس برهیچکس پوشیده نیست، ایشان جهت سلامت و نجات جان رزمندگان و مجروحین جنگ تلاش کردند و از جان خود در این امر مهم گذشتند و آنها با افتخار در راه خدمت رسانی به آسیب‌دیدگان قدم برداشتند، چه زیبا که ما در این راه قدم برداریم که با ارزش‌ترین قدم‌هاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار