نخستین رویداد ملی فناوری‌های نوین فناوری اطلاعات در صنعت با هدف ارائه طرح‌ها و ایده‌های برتر با حضور ۳۰ تیم فناور در شیراز برگزار شد.

نخستین رویداد ملی فناوری‌های نوین فناوری اطلاعات در صنعت به همت شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در شهرک صنعتی بزرگ شیراز برگزار شد که در این رویداد، طرح‌ها و ایده‌های برتر توسط ۳۰ تیم فناور در نخستین رویداد ملی فناوری‌های نوین فناوری اطلاعات در صنعت ارائه شد.

این رویداد با حضور ۳۰ تیم فناور از استان‌های فارس، تهران و نیز ۹۰ صنعتگر و کارآفرین در مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی شیراز برگزار شد که تیم‌های فناور به ارائه طرح‌ها و ایده‌های خود پرداختند که در پایان این مراسم تیم‌های استان فارس و تهران به عنوان تیم‌های برتر انتخاب شدند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در حاشیه این رویداد بیان کرد: این رویداد با هدف شبکه‌سازی بین تیم‌های فناور و واحد‌های صنعتی، بازاریابی و بازارسازی محصولات فناورانه و جذب سرمایه به مدت ۲ روز در شیراز برگزار شد. 

سید محمود قیومی، انقلاب صنعتی چهارم را مفهوم بسیار مهمی دانست که به بهره‌مندی از فناوری‌هایی مانند اینترنت اشیا، رباتیک صنعتی، رایانش ابری و هوش مصنوعی تکیه دارد و افزود: این رویداد با هدف تشریح الزامات و شرایط ورود به انقلاب صنعتی چهارم توسط فن بازار منطقه‌ای فارس برگزار شد.

او با بیان اینکه مسائل مطرح شده در این رویداد که عمدتاً در حوزه‌های انقلاب صنعتی چهارم بود با استقبال صنعتگران مواجه شده است، گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی علاوه بر حمایت‌های زیر ساختی، مجموعه‌ای از حمایت‌های نرم افزاری در قالب خدمات حمایتی صنایع کوچک به واحد‌های صنعتی ارائه می‌دهد که رویداد‌های استارتاپی در همین راستا انجام می‌شود.

قیومی تصریح کرد: تیم‌های برتر این رویداد فناورانه مورد حمایت معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نظیر حضور در تور‌های صنعتی و نمایشگاهی قرار خواهند گرفت.

او با بیان اینکه حمایت از برگزاری رویداد‌های فناورانه امسال در برنامه این شرکت قرار دارد اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال برگزاری تعدادی رویداد در حوزه‌های مختلف در دستور کار قرار داده شود.

کارگزار رسمی فن بازار منطقه‌ای فارس و مجری برگزاری رویداد ملی فناوری‌های نوین فناوری اطلاعات در صنعت نیز در این مراسم گفت: این رویداد با همکاری کمیسیون نرم‌افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان برگزار شد و در روز اول نحوه ارائه به تیم‌ها آموزش داده شد و در روز دوم نیز ارائه تیم‌ها و اختتامیه برگزار شد. 

امیر محمدی افزود: این رویداد در سطح بالایی برگزار و سبب ایجاد فضای تعاملی بین واحد‌های صنعتی و ارائه دهندگان فناوری شد.

در این رویداد فناورانه علاوه بر شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های صنعتی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس، کارشناس معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی شیراز، رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت فارس و اعضای هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان فارس، مدیر موسسات پارک علم و فناوری فارس و نمایندگانی از پتروشیمی شیراز و فنی و حرفه‌ای فارس نیز حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار