فناوران یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی و ساخت سوپر آلیاژهای خاص و جدید در صنایع نظامی، نفت و گاز و پتروشیمی شدند.

اسماعیل زارع، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: مجموعه ما در حوزه تولید سوپر آلیاژ‌های خاص و آلیاژ‌های پیشرفته فلزی در حال فعالیت است. این شرکت توانسته گرید‌های مختلفی از این محصول مانند اینوکنل ۶۱۷ و نایمونیک ۷۵ را تولید کند که محصول بسیار کاربردی به شمار می‌آید و در صنایع نظامی، نفت و گاز، پتروشیمی و توربین سازی استفاده می‌شود. این مجموعه توانسته برای اولین بار این محصول را در کشور تولید کند و یک سری از سوپر آلیاژ‌هایی هستند که تماما دانش فنی آن در شرکت ما تولید می‌شود. 

او افزود: صفر تا صد تولید و ساخت سوپر آلیاژ‌های خاص و آلیاژ‌های پیشرفته فلزی داخلی و توسط فناوران کشور است. این مجموعه دانش بنیان سال گذشته به عنوان برترین فناور سال در کشور معرفی شده است. تمام محصولات این شرکت مجوز دانش بنیان سطح یک را دریافت کرده اند و در حال حاضر ۸ گرید سوپر آلیاژ را تولید کرده ایم. اکثر نیازی که شرکت‌های مهندسی در این زمینه داشتند تماماً وارداتی بودند، اما ما اولین شرکتی هستیم که دانش فنی آن را ایجاد کردیم.

زارع گفت: در ایران نیاز بازار سالانه حدود ۱۰۰۰ تن، محصولات سوپر آلیاژ‌های خاص است و ظرفیت تولید ما امسال نزدیک به ۲۰ تن بوده است که تلاش داریم با حمایت‌ها این تعداد را افزایش داده و نیاز بازار را رفع کنیم. برای افزایش ظرفیت تولید به حمایت‌هایی مانند سرمایه گذاری و توسعه خط تولید نیاز داریم. این محصول از نظر اقتصادی ارز آوری قابل توجهی برای کشور به دنبال دارد. در حال حاضر به دلیل ظرفیت تولید پایین شرکت، صادراتی انجام نشده است، اما در آینده با کشور‌های همسایه مانند عراق و روسیه همکاری خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار