مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۵ هزار تن انار از باغات این استان خبر داد.

محمدحسن کیانی‌فر گفت: سطح کل باغات انار در لرستان حدود ۳۵۰۰ هکتار است و ۱۲۰۰ هکتار انار به‌صورت متمرکز در منطقۀ زیر تنگ سیاب وجود دارد.

او با بیان اینکه میزان تولید انار در باغات لرستان بیش از ۷۵ هزار تن است، اضافه کرد: ۳۱۰۰ هکتار از باغات انار این استان بارور و مابقی غیربارور است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: بخشی از انار تولیدی این استان در کارخانه رب‌انار تنگ‌سیاب تبدیل می‌شود و بخشی نیز توسط خانوار‌های بهره‌بردار به آب انار و یا رب صنایع خانگی تبدیل می‌شود.

کیانی‌فر بیان کرد: بخش بیشتری از انار تولیدی لرستان درجه دو و درجه یک است که حدود ۷۰ درصد این محصول به خارج از این استان صادر می‌شود.

او با تأکید به ضرورت تقویت صنایع خانگی برای فرآوری انار یادآور شد: حدود ۱۰ هزار تن انار در  سردخانه‌ها برای صادرات و یا زمان‌های خاص به بازار مصرف ارسال می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به لزوم تشکیل اتحادیه انارکاران این استان اعلام کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که بیش از ۷۵ هزار تن انار امسال از باغات لرستان برداشت شود.

کیانی‌فر توضیح داد: متوسط عملکرد انار در باغات لرستان ۲۵ تن در هکتار است که این میزان در باغات سیاب به ۳۵ تن در هکتار می‌رسد و باغداران نمونه ۱۲۵ تن در هر هکتار برداشت کرده‌اند.

برچسب ها: انار ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار