به دنبال تداوم اعتصاب کارگران کارخانه سامسونگ در هند، ۶۰۰ نفر از اعضای اتحادیه و کارگران این شرکت به دلیل سازماندهی اعتراض‌های خیابانی بازداشت شدند.

پلیس هند به دنبال تداوم اعتصاب کارگران کارخانه سامسونگ در این کشور، ۶۰۰ نفر از اعضای اتحادیه و کارگران این شرکت را به دلیل سازماندهی اعتراض‌های خیابانی بازداشت کرد.

در حالی که اعتصاب در کارخانه لوازم خانگی این شرکت کره‌ای در ایالت «تامیل نادو» وارد چهارمین هفته خود شده است، روزنامه اکونومیک تایمز امروز سه‌شنبه به نقل از پلیس هند گزارش داد که حدود ۶۰۰ کارگر و عضو اتحادیه سامسونگ الکترونیکس را به دلیل سازماندهی یک اعتراض خیابانی بازداشت کرده است.

بر اساس گزارش این روزنامه هندی، اعتصاب بیش از یکهزار کارگر این شرکت در یک چادر موقت در نزدیکی کارخانه در حومه شهر «چنای»، منجر به اختلال در عملیات تولید سامسونگ در این کشور شده است.

معترضان دستمزد‌های بالاتر و به رسمیت شناختن اتحادیه کارگری در این کارخانه را خواستار شده‌اند؛ این کارخانه حدود یک سوم درآمد سالانه ۱۲ میلیارد دلاری شرکت سامسونگ در هند را تشکیل می‌دهد.

روز ۱۶ سپتامبر (۲۶ شهریور)، پلیس ۱۰۴ کارگر شرکت سامسونگ را به دلیل برگزاری اعتصاب به مدت حدودی یک روز در بازداشت نگه داشت. به نوشته اکونومیک تایمز، این اعتراض‌ها بزرگترین اعتصاب در نوع خود در سال‌های اخیر به حساب می‌آید.

کارخانه سامسونگ در منطقه «سریپرومبودور» هند که در آن اعتصاب صورت گرفته، کوچکتر از کارخانه دیگر این شرکت کره‌ای در هند است. با این حال حدود یکهزار و ۸۰۰ کارگر دارد و لوازم خانگی و محصولات الکترونیکی تولید می‌کند. این کارخانه بین ۲۰ تا ۳۰ درصد تولید در هند را به خود اختصاص می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار