رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه علامه طباطبایی مطرح کرد: اعضای پارک علم و فناوری می‌توانند دانشجو، فارغ التحصیل یا استاد باشند و اولویت با کسانی است که سازگار با زیست بوم هستند.

محسن مطیعی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره آغاز فعالیت پارک مطرح کرد: پارک دانشگاه علامه سال ۱۴۰۱ مجوز اولیه را گرفت و مصوبه آن اواخر سال ۱۴۰۲ تایید و ابلاغ آن حدود سه ماه پیش انجام شد و در نهایت به عنوان پارک علم و فناوری موافقت وصولی آن اخذ شد.

او ادامه داد: اما عقبه پارک علم و فناوری دانشگاه علامه طباطبایی به حدود دو دهه پیش برمی‌گردد که مرکز کارآفرینی و بعد از آن مرکز رشد در دانشگاه شکل گرفت و واحد های فناوری آن جا مستقر شدند.

پارک علم و فناوری علامه طباطبایی چند واحد فناور دارد؟

‌مطیعی بیان کرد: در حال حاضر در پارک علم و فناوری دانشگاه علامه طباطبائی حدود ۶۰ واحد فناور فعال و چندین مرکز نوآوری، مرکز رشد و بخش های آزمایشگاهی، بیشتر در حوزه های علوم انسانی، علوم شناختی، علوم محاسباتی و... خدمات می‌دهند.

پارک علامه در چه زمینه‌هایی فعالیت می‌کند؟

او درباره زمینه‌های فعالیت پارک علم و فناوری دانشگاه علامه توضیح داد: بیشتر واحد‌های فناوری که در پارک علم و فناوری دانشگاه مستقر هستند در حوزه فین تیک یا فناوری مالی، تولید محتوا، توریسم و سایر رشته‌های مرتبط دانشگاه‌ فعالیت دارند و کسب و کارهای فناور در این حوزه ها شکل گرفته اند.

مکان اصلی پارک علم و فناوری علامه طباطبایی کجاست؟

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه علامه طباطبایی مطرح کرد: مرکز نوآوری دانشگاه علامه عمدتا در همان پردیس مرکزی است؛ اما به دلیل برخی دانشکده‌ها پراکندگی هایی هم داریم. فضای اصلی پارک نیز در پردیس شماره دوی دانشگاه در مجاورت استادیوم آزادی است.

پذیرش در پارک علامه چگونه است؟

او در مورد نحوه پذیرش در پارک عنوان کرد: اعضای پارک علم و فناوری می‌توانند دانشجو، فارغ التحصیل یا استاد باشند و اولویت با کسانی است که سازگار با این زیست بوم هستند. به این معنی که عمدتا در زمینه های علوم انسانی،‌ نوآوری اجتماعی، فناوری مالی، تولید محتوا و از این دست رشته‌ها فعالیت دارند.

مطیعی ادامه داد: دانشجویان می‌توانند فرایند پذیرش را در سامانه مربوطه انجام دهند. جلسه پذیرش انجام می‌شود و در صورتی که حائز شرایط باشند وارد پارک می‌شوند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه علامه با بیان این که واحدهای فناوری می‌توانند در سه مرحله نوپا، رشد و شرکت های بالغ فعالیت داشته باشند، بیان کرد: همه شرکت ها در پارک لزوما دانش بنیان نیستند؛ اما از نظر دانش بنیانی سطح بندی دارند.

چگونه از واحد‌های فناوری پارک حمایت می‌شود ؟

او همچنین درباره حمایت از شرکت‌ها مطرح کرد: شیوه های مختلفی برای حمایت وجود دارد. واحد‌های فناوری که در مرحله پیش رشد هستند، سه ماهه اول رایگان مستقر می‌شوند، بعد از گذشت سه ماه، شرایط تغییر می‌کند و با توجه به افزایش رشد و درآمد و نیاز به فضای بیشتر، حمایت متفاوت می‌شود.

او در توضیح درباره بحث سرمایه گذاری، با اشاره به پنج شتابدهنده و تفاهم نامه صد میلیارد تومانی با بنیاد برکت، افزود: همچنین رویدادهایی به منظور سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها برگزار می‌شود.

چشم انداز و نقشه راه پارک علم و فناوری دانشگاه علامه طباطبایی چیست؟

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه علامه طباطبایی در پاسخ به آخرین سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر این که چشم انداز و نقشه راه یک سال آینده پارک علم و فناوری علامه را چطور می‌بیند؛ بیان کرد: شعار دانشگاه علامه بحث تحول علوم انسانی و مرجعیت علمی بوده و ما برای پارک نقشه راهی را با توجه به این چشم انداز تعریف کردیم که تحت عنوان نقشه راه پارک علم و فناوری، روی سایت قرار دارد. بر این اساس ۱۵ پروژه را در این نقشه راه تعریف کردیم که هر کدام مجموعه‌ای از کسب و کارهایی هستند که برخی از مسائل کشور را می‌تواند پاسخ دهد و بر اساس فناوری هم شکل بگیرد.

خبرنگار: فاطمه کربلایی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار