همزمان با تشدید تنش‌ها در مرز لبنان و فلسطین اشغالی، معاون سابق وزیر خارجه انگلیس خواستار پایان دادن به جنگ دیوانه‌وار در منطقه خاورمیانه شد.

طارق احمد که بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۴ معاون وزیر امور خارجه انگلیس در حوزه خاورمیانه، شمال آفریقا و جنوب آسیا بود، امروز سه‌شنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) نوشت: درحالی که شاهد ادامه صحنه‌های ویرانی در سراسر خاورمیانه هستیم، پرواضح است که این جنگ دیوانه‌وار باید پایان یابد.

وی با بیان اینکه «منطقه در حال سوختن است، کودکان و زنان بی گناه جان می‌دهند و صد‌ها هزار نفر آواره می‌شوند»، ادعا کرد: ما به‌عنوان جامعه بین الملل، به طور جمعی مسئول پایان دادن به این قتل عام، خونریزی و ویرانی هستیم.

دیپلمات سابق انگلیس تصریح کرد که دست‌یابی به صلح «به رویکردی اصولی در سایه آمادگی برای سازش، احترام به حاکمیت قانون و همچنین تعهدی نیاز دارد که به بشریت در برابر خشم کور نفرت توجه کند».

طارق احمد در حالی این اظهارات را مطرح کرد که او تا پیش از تیرماه گذشته که سکان معاون وزارت امور خارجه انگلیس را برعهده داشت، همسو با سیاست‌های دولت سابق ریشی سوناک بر حق ادعایی رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود در راستای رسیدن به هدف ادعایی نابودی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید می‌کرد.

او حالا معتقد است که منطقه در آستانه یک جنگ تمام عیار قرار دارد و برای جلوگیری از تشدید بحران، باید اقدام جمعی صورت گیرد.

معاون سابق وزیر امور خارجه انگلیس گفت: لندن باید در این زمینه پیشرو باشد و از هر اهرمی برای پایان دادن به ویرانی و رنج انسانی استفاده کند. او تاکید کرد که «صلح راه‌حل ریشه‌ای و تنها گزینه خروج از بحران است.»

این درحالی است که درگیری‌ها میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی در روز‌های اخیر شدت گرفته است. ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد و تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.

صهیونیست‌ها دو هفته پیش در اقدامی جنایت‌کارانه با منفجرکردن پیجر‌های هزاران نفر از مردم لبنان و نیرو‌های جنبش مقاومت اسلامی این کشور موجب شهادت ده‌ها تن و زخمی‌شدن بالغ بر سه هزار نفر شده بودند. این رژیم همچنین جمعه گذشته با حمله به ضاحیه جنوبی بیروت، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان را به شهادت رساند.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل حملات به غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده و عملیات‌های خود علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی ساعات گذشته با پرتاب ده‌ها موشک مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرده است.

کشور‌های غربی که تاکنون به این جنایت هولناک واکنش نشان داده‌اند بدون محکوم کردن اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی، به دعوت برای خویشتن‌داری و کاهش تنش‌ها اکتفا کرده‌اند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار