معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم توجه دستگاه‌های اجرایی به موضوع انجام مسئولیت‌های اجتماعی گفت: در این راستا، مناسب سازی معابر و ساختمان‌ها برای استفاده معلولان و سالمندان باید در دستور کار جدی قرار گیرد.

یاسر رهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی در جلسه شورای مناسب‌سازی استان، گفت: در مرحله نخست این اقدام باید نهاد‌های مسئول نسبت به مناسب‌سازی پارک‌ها و بوستان‌های شهر اقدام کنند.

وی اضافه کرد: این اقدام می‌تواند ابتدا از شهر‌های بزرگ استان نظیرارومیه، خوی، مهاباد و میاندوآب صورت گیرد.

رهبردین با اشاره به اینکه یکی دیگر از مهمترین وظایف ادارات، توجه به مناسب سازی محل‌های ورود به ساختمان و همچنین تردد در طبقه‌های مختلف برای افرادی نظیر معلولان و سالمندان است، اظهار کرد: رعایت نکردن این موارد در ساختمان‌های جدیدالاحداث قابل قبول نیست و به سازمان بازرسی اعلام، پیگیری و برخورد می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: در کنار بوستان‌ها و ادارات، پیاده رو‌ها هم باید برای معلولان و افراد توان یاب مناسب‌سازی شود و باید این امر نیز در دستور کار نهاد‌های مسئول قرار گیرد.

پروین محمدپوری مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی هم در این جلسه گفت: در حال حاضر بیش از ۳۶۰ هزار نفر در استان سالمند بالای ۶۰ سال هستند.

 وی افزود: مناسب سازی اماکن شهری و اجتماعی از جمله مهمترین مشکلات سالمندان به شمار می‌رود که باید برای رفع این دغدغه آنان همه نهاد‌های مسئول تلاش کنند.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات سالمندان، نبود سطح شیبدار استاندارد در اکثر مجتمع‌های پزشکان است که به علت مراجعه روزافزون این قشر به پزشکان، نمود بسیار زیادی دارد.

وی اظهار کرد: مناسب سازی مسیر در این ساختمان‌ها می‌تواند تا حدود زیادی مشکل سالمندان را حل کند.

هفتم تا سیزدهم مهرماه به نام هفته سالمندان نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.