مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار توقف حملات در لبنان شد.

جورپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از نشست فوق العاده با وزرای خارجه این اتحادیه مجددا درخواست برای آتش‌بس در لبنان را تکرار کرده و نسبت به عواقب ادامه حملات ابراز نگرانی کرد. 

به گزارش وبسایت اتحادیه اروپا، بورل گفت: «به دلیل حملات گسترده اسرائیل به بیروت و سراسر لبنان از جمعه گذشته، خواستار نشست غیررسمی وزرای خود شدم. بدیهی است که آنها [اسرائیل] در حال نقض حاکمیت یک کشور مستقل هستند. همچنین نمی‌توان آمار بالای تلفات را فراموش کرد». 

این مقام اتحادیه اروپا در ادامه ضمن تجدید درخواست آتش‌بس فوری گفت: «اسلحه‌ها را هم اکنون کنار بگذارید. صدای دیپلماسی باید به گوش همه برسد. هر گونه مداخله نظامی بیشتر به طور چشمگیری وضعیت را تشدید می‌کند و باید از آن اجتناب کرد». 

رژیم صهیونیستی از دوشنبه هفته گذشته حملات هوایی گسترده علیه لبنان را آغاز کرده است. طی این مدت بیش از هزار نفر در سراسر لبنان به شهادت رسیده و بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند. همچنین برخی منابع خبری از آغاز حمله زمینی رژیم اشغالگر به لبنان خبر داده‌اند که چهارمین تجاوز زمینی صهیونیست‌ها به لبنان طی ۵۰ سال گذشته است. با این حال، یک مقام صهیونیست که نامش فاش نشده، در گفتگو با خبرنگاران مدعی شد که این تهاجم همه جانبه نیست؛ بلکه تعدادی «حملات محلی» در مقیاس کوچک خواهد بود.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار