استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دستگاه اجرایی و قضایی بدون اغماض باید با متجاوزان به اراضی کشاورزی برخورد کنند.

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گفت: عدم هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف موجب شده؛ در برخی از موارد دستگاه‌ها به درستی به وظایف خود در خصوص واگذاری زمین های کشاورزی عمل نکنند و بار مسئولیت بر روی دوش قوه قضائیه افتاده است که همین اقدامات به مرور بین مردم سبب ایجاد بدبینی می‌شود در حالی که  همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی موجب رضایت و خوشبینی مردم می‌شود.

وی ادامه داد: جهادکشاورزی و آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان باید با یکدیگر بیش از گذشته همکاری کنند تا جلوی تصرفات زمین، حفر چاه به صورت غیرمجاز گرفته و بررسی شود کسانی که توانایی کشاورزی و احداث چاه را دارند به آنها زمین واگذار شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: زمانی که برای واگذاری زمین به کشاورزان سخت گرفته شود قطعا آنها به دنبال تصرف زمین می‌روند و کم کم زمین خواری افزایش پیدا می‌کند بنابراین نیاز است دستگاه‌ها برای جلوگیری از این گونه تخلفات با یکدیگر همکاری داشته باشند.

وی عنوان کرد: نوع حفر چاه‌ها و چاهک‌ها با یکدیگر فرق دارند بنابراین نوع حکمی که در این باره قاضی می‌دهد نیز متفاوت است.

کرمی با بیان اینکه اکنون تصرف غیرقانونی در برخی زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان وجود دارد، گفت: اگر کار درست و زیربنایی انجام شود قطعا مشکلات مرتفع می‌شود چرا که دستگاه‌های اجرایی وظیفه حراست از اراضی ملی را برعهده دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار