شورای همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه استان با محوریت استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه وطلاب در راستای رسالت تبلیغی و نیز حضور در طرح‌های مختلف آموزش و پرورش در تبریز برگزار شد.

سعادتی مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: رویکرد آموزش و پرورش باعث شده میزان ثبت نام درمدارس معارف اسلامی افزایش قابل توجهی نسبت به سال‌های گذشته داشته باشد.

حجت الاسلام حمید نیکزاد مشاور وزیر آموزش و پرورش نیز با تاکید بر اینکه تمامی ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه برایبرش‌های استانی در برنامه پنج ساله دوم احصاء شده است گفت: هماهنگی نهاد‌های مرتبط و مجری جهت تعریف وتقسیم کار امور اجرایی طرح پیوند مدرسه، مسجد و خانواده انجام شده است.

دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش افزود: بازدید فرهنگیان و دانش آموزان از حوزه‌های علمیه وآشنایی با نظام آموزشی و تربیتی حوزه، حمایت و پشتیبانی جهت تاسیس کودکستان‌ها و مدارس وابسته به حوزه علمیه، توانمند سازی معلمان معارف اسلامی و قرآن، تاسیس کانون طلاب شاغل بخشی از اولویت‌ها و برنامه‌های برنامه پنج ساله است.

حجت الاسلام روشن تن مدیر حوزه‌های علمیه استان هم با بیان اینکه تمام تلاشمان را برای تحقق برنامه پنج ساله بکار می‌گیریم گفت: سهم حوزه‌های علمیه ما در مدراس غیرانتفاعی دیده نشده است و نباید اینجا را نادیده بگیریم چرا که بخش قابل توجهی از دانش آموزان ما در این مدارس است

 وی افزود: باید هدف گذاری ما در مدارس وابسته افزایش داشته و نسبت به سال‌های گذشته سهم بیشتری داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.