تنها مناظره تلویزیونی دو نامزد اصلی معاونت ریاست جمهوری آمریکا بر محور ایران و اسرائیل برای جمع آوری رأی متمرکز بود.

نخستین و تنها مناظره تلویزیونی دو نامزد اصلی معاونت ریاست جمهوری آمریکا در انتخابات ۵ نوامبر ۲۰۲۴ یعنی تیم والز، فرماندار مینه‌سوتا و یار انتخاباتی کامالا هریس و سناتور جی‌دی ونس، یار انتخاباتی دونالد ترامپ با موضوع ایران آغاز شد و آنها سعی کردند برای جمع آوری رای از این موضوع بهره برداری کنند.

 مناظره معاونان ترامپ و هریس سه شنبه شب به وقت محلی با سوال درباره ایران و پاسخ موشکی ایران به اسرائیل آغاز شد.مجری از تیم والز، فرماندار مینه‌سوتا و معاون کامالا هریس و سناتور جی‌دی ونس، معاون دونالد ترامپ پرسید آیا آنها از هرگونه حمله اسرائیل به ایران حمایت می‌کنند؟

هر دو نامزد معاونت ریاست جمهوری آمریکا همچون دیگر مقامات آمریکایی با حمایت از اسرائیل و بدون کوچکترین اشاره به حملات و جنایات این رژیم، مدعی حق دفاع این رژیم از خود شدند و ایران را متهم به حمایت از تروریسم و بی ثبات کردن منطقه کردند.

تیم والز با حمله به دولت سابق دونالد ترامپ گفت که تمایل رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در نزدیکی به پوتین و دیدار با کره‌شمالی، نشان دهنده این است که او فرد مناسبی برای ریاست کل قوا آمریکا نیست.

جی دی ونس نیز دولت بایدن- هریس را متهم کرد که با آزاد کردن «۱۰۰ میلیارد دلار دارایی‌های ایران» به این کشور اجازه دادند «تسلیحاتی که اکنون علیه اسرائیل به کار گرفته شده» تهیه کند.

والز در واکنش به پاسخ موشکی «وعده صادق ۲» گفت: به حمایت از اسرائیل در دفاع از خود در برابر تهدیدات ایران ادامه خواهیم داد. دوره ریاست جمهوری ترامپ از نظر مهار ایران فاجعه آمیز بود.

ونس معاون ترامپ نیز در پاسخ به والز ادعا کرد: ایران بدون انفعال دولت بایدن نمی‌توانست کاری را که انجام داد، اجرا کند. در دوره ریاست جمهوری ترامپ هیچ درگیری بزرگی در سطح جهان رخ نداده است.

آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ برعهده خواهد گرفت.

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ برابر با اول اکتبر ۲۰۲۴ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در ترور اسماعیل هنیه و نیز ترور سید حسن نصرالله و سردار عباس نیلفروشان، نیروی هوا فضای سپاه با پرتاب ده‌ها موشک بالستیک اهداف مهم نظامی امنیتی را در قلب سرزمین‌های اشغالی مورد هدف قرارداد.

به گفته سپاه، این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیرو‌های مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است.

سپاه همچنین هشدار داد: اخطار داده می‌شود چناچه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین المللی است واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل روز جمعه ششم مهر ماه به پشتوانه حمایت‌های آمریکا در حالیکه برای سخنرانی در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد، دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد و واپیما‌های رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

«سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان» از فرماندهان پیشکسوت و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشار سپاه در لبنان در حمله تروریستی اسرائیل در جمعه ششم مهر ۱۴۰۳ به همرزمان شهید خود پیوست.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و مذاکره کننده این جنبش برای توافق آتش بس، بامداد چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید. یحیی السنوار که اسرائیل معتقد است حملات ۷ اکتبر (۱۵ مهر) را سازماندهی کرد، پس از ترور اسماعیل هنیه در تهران، به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس منصوب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۱ مهر ۱۴۰۳
یه زمانی به ایران دستور میدادند

الان به خاطر ایران باهم دعوا میکنند
آخرین اخبار