مدیر اداره فرهنگ‌و ارشاد اسلامی اسدآباد از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی سینمای روباز این شهرستان خبر داد.

رضا قاسمی بیان کرد: در حال حاضر برای تکمیل نهایی این پروژه با احتساب کل محوطه یادمان سیدجمال به اعتباری افزون‌بر چهار میلیارد تومان نیاز است که با تامین این میزان اعتبار می‌توان ظرف مدت یک تا دو ماه پروژه را به صورت ۱۰۰ درصدی تکمیل کرد.

وی افزود: چندی پیش طی دیدار مسئولین شهرستان با وزیر فرهنگ و ارشاد قرار شد که اعتبار لازم را برای ادامه روند پروژه یادمان سید جمال‌الدین اسدآبادی اختصاص دهند که به‌طور قطع اختصاص این اعتبار برای یادمان سیدجمال از نقش موثری در اتمام پروژه یادمان سیدجمال و سینمای روباز شهرستان در مجموعه یادمان برخوردار خواهد بود.

قاسمی تصریح کرد: پیش از این پنج میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور شهید به استان همدان برای محوطه‌سازی یادمان سیدجمال‌الدین اسدآبادی اختصاص داده شد که این میزان اعتبار برای تملک و آماده‌سازی فضای بنای یادبود سیدجمال هزینه شد.

وی در ادامه از برپایی نمایشگاه عکس به مناسبت حمایت از مردم مظلوم غزه در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان خبر داد و گفت: این نمایشگاه از نهم مهرماه تا ۱۳ مهرماه از ساعت هفت صبح تا ۱۴ بعداز ظهر برای بازدید عموم برپاست.

قاسمی همچنین با بیان اینکه شهرستان اسدآباد در سطح استان همدان دارای بالاترین نرخ تعداد هنرجویان موسیقی است، خاطرنشان کرد: اسدآباد دارای سه آموزشگاه موسیقی بوده که این تعداد آموزشگاه موسیقی دارای ۷۵۰نفر هنرجو هستند و از این تعداد هنرجویان بیش از ۲۰۰ نفر از آنان موسیقی‌دانان قابل بوده که قابلیت اجرا در جشنواره‌ها را دارند.

وی با بیان اینکه شهرستان اسدآباد در موسیقی و خوشنویسی رتبه اول استان و در هنر‌های تجسمی و طراحی و نقاشی رتبه سوم را داراست، تصریح کرد: در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی تمام آموزش‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی باید خارج از مجتمع انجام شود تا بخش خصوصی در این رابطه دارای درآمدزایی باشد.

برچسب ها: ارشاد ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.