فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: ۲ طرح عمرانی و رفاهی در هفته فراجا استان قزوین به بهره‌برداری می‌رسد.

سردار علی ابراهیمی فرمانده انتظامی استان قزوین به مناسبت هفته فراجا در نشست با خبرنگاران استان گفت: افتتاح ساختمان پلیس امنیت اقتصادی و تحویل ۱۰ واحد مسکونی در قالب منازل سازمانی که با اعتبارات داخلی مهیا شدند، از عمده طرح‌های عمرانی و رفاهی به شمار می‌روند.

وی هفته فراجا را از ۱۳ تا ۳۰ مهرماه با شعار "پلیس هوشمند و مردم قانون‌مدار" عنوان کرد و افزود: ۱۱۰ برنامه برای این هفته برنامه‌ریزی شده که حضور در مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه، حل مشکلات و تسهیل‌گری با ملاقات مردمی، پخش هشدار‌های پلیسی در رسانه‌ها، حضور در مدارس و دانشگاه‌ها و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی را شامل می‌شود.

سردار ابراهیمی ادامه داد: روسای پلیس فراجا در ۱۷ رسته خدمتی در جای جای ایران اسلامی برای امنیت، آرامش و آسایش مردم تلاش می‌کنند که جا دارد به همه آنها عرض خداقوت داشته باشم.

این مسئول نظامی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۴۴ شهید از سوی نیرو‌های فراجا تقدیم نظام و انقلاب شده است که این مساله نشان از اهتمام فراجا در ماموریت‌های خدمتی است.

فرمانده انتظامی استان قزوین عنوان کرد: اقدام ظفرمندانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات وعده صادق ۲ باعث شادی دل مومنان شد و به طور قطع اگر رژیم صهیونیستی بخواهد کوچکترین عکس العملی نشان دهد، با برخورد سخت و خشن روبرو خواهد شد.

به گفته وی، شهدای والا مقام جبهه مقاومت برگ زرین دیگری در حکومت جمهوری اسلامی ایجاد کردند و شهادت این بزرگان خللی در مقاومت ایجاد نخواهد کرد.

انهدام ۱۴ باند حرفه‌ای سرقت در قزوین

فرمانده انتظامی قزوین در ادامه از انهدام ۱۳ باند حرفه‌ای سرقت در استان خبر داد و تصریح کرد: پنج باند سرقت خرد و مهم، سه باند حرفه‌ای سرقت خودرو، سه باند سرقت به عنف، ۲ باند سرقت ترانس برق و یک باند سرقت مسلحانه و منزل از ابتدای سال جاری تاکنون در سطح استان شناسایی و منهدم شدند.

سردار ابراهیمی با بیان اینکه ۲ هزار و ۹۰۰ سارق طی این مدت دستگیر شدند، ادامه داد: وقوع سرقت‌ها در استان که در برخی از آنها نیز زنان مشارکت داشتند نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد کاهش و میزان کشف نیز هشت درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه ضمن هماهنگی صورت گرفته با دستگاه قضایی، تمام سارقانی که بیش از چهار مرتبه سرقت داشته باشند، باید پابند الکترونیکی داشته باشند، تاکید کرد: این در حالی است که از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸ فقره قتل نیز در استان صورت گرفته که تمامی آنها از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی کشف شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه اهتمام پلیس در برخورد با بزهکاران بیشتر شده است، بیان کرد: تمام دستگیرشدگان از سوی فراجای قزوین از ابتدای سال جدید تاکنون ۱۲ هزار و ۷۷۴ متهم بود که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۳۸ درصدر روبرو بوده است.

سردار ابراهیمی به کشف ۸۵۱ کیلوگرم انواع موادمخدر از ابتدای سال جدید تاکنون در استان اشاره کرد و گفت: هزار و ۳۹۴ متهم در این رابطه دستگیر که ۶۴۰ نفر از آنها خرده فروش بودند و ۳۰ دستگاه خودرو در این رابطه از سوداگران مرگ نیز توقیف شد.

به گفته وی، طی مدت یاد شده همچنین ۹ هزار و ۹۲۱ قوطی مشروبات الکلی کشف و ۶ هزار و ۵۲۲ میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال کشفیات کالا‌های قاچاق در این استان بوده که در این رابطه نیز ۱۳۹ دستگاه خودرو شامل ۷۲ خودروی شوتی و ۶۷ خودروی معمولی توقیف شده است.

سردار ابراهیمی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۵ هزار شهروند به کلانتری‌های استان قزوین مراجعه داشتند که در این رابطه ۳۶ هزار و ۲۴۸ پرونده قضایی تشکیل شده است.

۱۵۰ فقره تصادف روزانه در استان قزوین 

فرمانده انتظامی استان قزوین در ادامه به عملکرد پلیس راهور پرداخت و گفت: روزانه ۱۵۰ تصادف خودرویی در سطح استان به وقوع می‌پیوندد که رسیدگی به این موارد در کنار انتظام بخشی و اقدامات ترافیکی حجم کار‌های پلیس را افزایش می‌دهد.

وی از صدور ۱۴ هزار جلد گواهینامه جدید رانندگی و شماره گذاری ۳۰ هزار دستگاه خودرو در استان طی نیمه نخست امسال خبر داد و افزود: افزایش ۹ درصدی تصادفات منجر به فوت و ۳۰ درصدی تصادفات جرحی در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیانگر افزایش تردد در فصل سفر‌ها بود که در این زمینه نیز نیازمند فرهنگ سازی در حوزه ایمنی هستیم.

سردار ابراهیمی به حوزه اقدامات پلیس فتا نیز اشاره کرد و یادآور شد: در نیمه نخست امسال یک هزار و ۴۱ فقره جرم در فضای سایبری استان اتفاق افتاده که یک هزار و ۱۱ مورد آن، یعنی معادل ۹۷ درصد جرایم منجر به کشف شد و ۳۷ متهم عمده در این بخش به دلیل ارتکاب ناهنجاری‌های اجتماعی و کلاهبرداری شناسایی و پس از دستگیری به مراجع قضایی معرفی شدند.

این مسئول انتظامی به اجرای طرح هجرت در استان قزوین پرداخت و تصریح کرد: طی ۶ ماه نخست امسال سه هزار و ۳۵۶ اتباع غیرمجاز در سطح استان شناسایی و از استان طرد شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.