معاون کانون پرورش ‏فکری ‏کودکان و نوجوانان گفت: یک هزار و ۳۰۰ مرکز کانون در کشور برای تقویت هویت ملی کودکان فعال است.

امین کمالوندی امروز در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در استانداری این استان گفت: شناسایی و کمک به شکوفایی استعداد‌های کودکان و نوجوانان در کنار تربیت دینی و آموزش هنجار‌های اجتماعی از رسالت‌های اصلی کانون است.
معاون کانون پرورش ‏فکری ‏کودکان و نوجوانان افزود: از تعداد مراکز یاد شده، ۲۲ مرکز ثابت در اردبیل است که برای توسعه خدمات آنها و ایجاد مراکز جدید، به حمایت مسئولان استان برای اختصاص ردیف اعتباری لازم نیاز داریم.
او مخاطب محوری، مرکز محوری و نوجوان محوری را از رویکرد‌های جدید برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام و گفت: با تغییر رویکرد نسبت به سابق با مخاطب قرار دادن پدران و مادران در کانون، شورای والدین در مراکز ایجاد کرده ایم تا برای تأمین خواسته‌های فرزندان جامعه برنامه‌ریزی کنند.
کمالوندی همچنین از تولید فیلم‌های سینمایی و پویانمایی با محوریت آموزه‌های اخلاقی و اجتماعی در کانون خبر داد و افزود: پس از اکران پویانمایی "بچه زرنگ" که با استقبال بی‌نظیر کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها مواجه شد، فیلم سینمایی "در آغوش درخت" محصول مشترک سال ۱۴۰۱ کانون پرورش فکری و سازمان سینمایی سوره، نماینده سینمایی ایران در اُسکار شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل هم در این دیدار گفت: از برنامه‌های فرهنگی در استان با جدیت حمایت می‌کنیم و شمار این برنامه‌ها نسبت به سه سال قبل ۶۰۰ درصد افزایش یافته است.
رضا قاسمیان افزود: در سه سال اخیر برنامه‌های فرهنگی از پویایی و نشاط بیشتری برخوردار بودند و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پای ثابت برنامه‌ها بود و برای افزایش اعتبارات کانون استان، پیگیری‌های لازم به عمل خواهد آمد و در شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌های تابعه از مراکز کانون حمایت خواهیم کرد.
او تولید محتوا و حضور در فضای مجازی را مورد تأکید قرار داد و خواستار ارائه برنامه‌های هدفمند و متناسبت با مشکلات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی بومی هر منطقه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.