معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش شهر تهران گفت: امسال دانش‌آموزان کلاس‌اولی متولد شش ماه دوم ۹۶ و شش ماه اول ۹۷ را ثبت‌نام کرده‌ایم.

معصومه معصومیان، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش شهر تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برخی از والدین همچون نظامیان و کارمندان دولت ممکن است در وسط یا ابتدای سال تحصیلی مجبور به جا به جایی و مهاجرت شوند؛ بر همین اساس همچنان و حتی در وسط سال تحصیلی امکان ثبت نام برای تمام دانش‌آموزان وجود دارد.

وی با بیان این که  امسال دانش‌آموزان کلاس‌اولی متولد شش ماه دوم ۹۶ و شش ماه اول ۹۷ ثبت‌نام شده‌اند، افزود: ۲ سال به صورت آزمایشی دانش‌آموزان متولد مهر را ثبت‌نام کردیم. این دانش‌آموزان یک سال از سایر بچه‌ها کوچک‌تر بودند و خود خانواده‌ها وسط سال اجازه نمی‌دادند که فرزندشان به مدرسه برود؛ بنابراین شورای‌عالی به این نتیجه رسید که ثبت‌نام آن‌ها انجام نشود.

معصومیان با بیان این که در سه، چهار سال آینده کاهش آمار موالید را در کشور خواهیم داشت، گفت: آمار دانش‌آموزان پایه اول بر اساس وضعیت موالید ۶ سال گذشته سنجیده می‌شود. بنابراین تا سه، چهار سال آینده، کاهش آمار دانش‌آموزان پایه اول را شاهد خواهیم بود و بعد از آن روند روبه‌رشد خواهیم داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار