استرالیا با تامین صندلی‌های پرواز‌های تجاری از شهروندان خود خواست لبنان را ترک کنند.

به گزارش‌ای بی سی، پنی وانگ، وزیر امور خارجه استرالیا امروز پنجشنبه گفت که دولت او ۵۰۰ صندلی در پرواز‌های تجاری که قرار است روز شنبه بیروت را ترک کنند، برای شهروندان استرالیایی، مقیم دائم و خانواده‌های آنها تهیه کرده است. 

وانگ گفت: «ما در مورد تشدید اوضاع بسیار نگران هستیم. اگر فرودگاه بیروت بسته شود، گزینه‌های خروج از آن کمتر می‌شود.»

حدود ۱۷۰۰ استرالیایی و خانواده هایشان تمایل خود را برای خروج از لبنان نزد دولت ثبت کرده اند. 

او تاکید کرد: «به استرالیایی‌هایی که قصد ترک لبنان را دارند می‌گویم، لطفاً هر گزینه‌ای را که در اختیار دارید، انتخاب کنید.»

چندین کشور دیگر قبلاً به شهروندان خود توصیه کرده‌اند که لبنان و اراضی اشغالی را ترک کنند یا از سفر خودداری کنند. این کشور‌ها شامل ژاپن، ایتالیا، بلژیک، انگلیس، ایالات متحده، روسیه، هند، استرالیا و مالزی هستند.

حملات تجاوزکارانه اشغالگران به بیروت در طول جمعه شب ادامه یافت و چند منطقه دیگر در ضاحیه جنوبی این شهر را هدف قرار گرفتند. بر اثر این حملات «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان و تعدادی از نیرو‌های مقاومت به شهادت رسیدند.

ایران پاسخ سختی به توحش صهیونیست‌ها طی یک سال اخیر در منطقه داده و سرزمین‌های اشغالی را با ۲۰۰ موشک هدف قرار داد. اکنون صهیونیست‌ها و متحدان غربی اش به دنبال ایجاد جنگ روانی علیه ایران هستند؛ موضوعی که با توجه به ناتوانی تل آویو در مقابله با محور مقاومت بی فایده به نظر می‌رسد.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار