طرح‌های توسعه اقتصادی و رفاهی منطقه آزاد ارس در دیدار مدیر عامل این سازمان با مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بررسی و پیگیر‌ی شد. 

 کیانی در دیدار با مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سابقه ریلی جلفا و نقش‌آفرینی آن در اقتصاد کشور گفت: بازگشایی راه‌آهن جلفا-نخجوان-ارمنستان-گرجستان-روسیه می‌تواند نقش‌آفرینی جلفا در کریدور‌های بین‌المللی را بیشتر کند و با احیای این خط ریلی به‌ عنوان یک بندر خشک در کنار ترانزیت جاده‌ای، ترانزیت ریلی را جهت توسعه اقتصادی منطقه و تسهیل تجارت  فعال نماید. 

وی استفاده بهینه از اراضی واقع شده در محدوده منطقه آزاد ارس را با کاربری راه‌آهن خواستار شد و افزود: ضمن احداث یک مرکز TOD در داخل ایستگاه راه‌آهن پیشنهاد ما بررسی بهره‌برداری از اراضی است به طوری که در قسمت‌هایی که امکان عقب‌کشی وجود دارد معابر جلفا تعریض و راه‌هایی دسترسی جدیدی ایجاد شود. امکان این اقدام در خیابان امام خمینی (ره) و میدان خانواده جلفا متصور است. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خواهان افزایش سرعت حرکت قطار تبریز-جلفا با انجام برخی اصلاحات در مسیر شد و تاکید کرد: در حال حاضر ساعت حرکت این قطار نیز متناسب با نیاز منطقه آزاد ارس نیست و چنانچه ساعت رفت و برگشت قطار به‌ نسبت زمان فعالیت واحد‌های تولیدی منطقه تنظیم شود کارگران بیشتری برای ایاب و ذهاب از قطار استفاده می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.