معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: استان در تصادفات منجر به فوت در ۶ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حوزه درون شهری ۱۳ درصد و در برون شهری ۸ درصد کاهش تصادفات داشته است.

سرهنگ صمد کلاگر گفت: هفته انتظامی فرصتی است تا ضمن تقدیر از کارکنان پلیس که برحسب وظیفه آسایش خود را فدای آرامش می‌کنند، از خانواده‌های آنان که با حمایت، محبت و مهربانی باعث موفقیت در ماموریت‌های پلیس هستند، تشکر کنم.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته انتظامی "پلیس هوشمند و شهروند قانون مدار" است، افزود: هدف فراجا از انتخاب این شعار خودکنترلی است و در واقع به این معناست که قانون را محدود به جایی که پلیس حضور دارد، نکنیم و تعامل با پلیس یعنی تنگ‌تر کردن عرصه برای مجرمان است.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان خوزستان بیان داشت: پلیس هوشمند یک نگاه آینده‌نگرانه است تا از طریق هوشمندی خود، مردم را به یک خود کنترلی برساند.

وی در خصوص برنامه‌های هفته انتظامی بیان داشت: هفته انتظامی با شرکت کارکنان پلیس در نماز عبادی سیاسی جمعه شروع می‌شود و خدمات مضاعف از قبیل افزایش ساعت کاری دفاتر پلیس بعلاوه ۱۰ و ملاقات‌های روزانه مسئولان انتطامی با مردم انجام خواهد شد.

سرهنگ کلاگر ادامه داد: در هفته انتظامی نمایشگاه، مرکز مشاوره و حل اختلاف در یک مجموعه و مرکز مهارت آموزی سربازان وظیفه با ۹ رشته از قبیل برق، مکانیک خودرو و.. تحت نظر سازمان فنی و حرفه‌ای افتتاح خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود وظیفه پلیس را ایجاد نظم و امنیت و ارائه خدمات به مردم دانست و گفت: با توجه به امکانات به‌وجود آمده جرایم نیز به‌روز شده‌اند لذا می‌طلبد پلیس هوشمند با استفاده از امکانات پیشرفته، جرایم را سریع و علمی کشف کند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان خوزستان با بیان اینکه هوشمندسازی در ۲ مقوله خدمات‌دهی و کشف علمی جرم می‌باشد، اذعان داشت: پلیس خدمات مختلفی از قبیل صدور گواهینامه، گذرنامه، تعویض پلاک و.. به مردم ارائه می‌دهد که برای تسهیل، تسریع و رضایت‌مندی شهروندان برنامه‌های کاربردی از قبیل "پلیس من" را راه‌اندازی کرده است.

وی عنوان داشت: مرکز مشاوره و مددکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان در ۶ ماه نخست سال جاری ۳۴ هزار و ۳۳۴ نفر مراجعه کردند که ۷۰ درصد پرونده‌های آنها منجر به صلح و سازش شده‌اند.

سرهنگ کلاگر به تصادفات منجر به فوت اشاره کرد و افزود: استان خوزستان در تصادفات منجر به فوت در ۶ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حوزه درون شهری ۱۳ درصد و در برون شهری ۸ درصد کاهش یافته‌اند.

وی در خصوص خدمات مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، اظهار داشت: در ۶ ماه نخست سال جاری ۴۷۰ هزار و ۷۳۴ تماس به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گرفته شده که ۴۰۶ هزار و ۲۰۳ مورد منجر به ماموریت شده است.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان خوزستان بیان داشت: به دلیل بدعت اشتباه تیراندازی در مراسمات، سلاح ابزاری برای قدرت‌نمایی و آسیب رساندن به خود و شهروندان شده که نیاز به فرهنگ سازی دارد و اصحاب رسانه می‌توانند بر افکار عمومی نقش اثرگذاری داشته باشد، البته پلیس نیز برابر قانون قاطعانه برخورد می‌کند.

شایان ذکر است در پایان این نشست از مسئولان، سردبیران و خبرنگاران خبرگزاری‌ها و نشریات نمونه استان که در حوزه انتظامی فعالیت داشتند تقدیر بعمل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.