در پی شلیک سربازان مکزیکی به کامیون حامل پناهجویان در مرز، ۶ نفر کشته شدند.

وزارت دفاع مکزیک ضمن اعلام تنش در مرز جنوبی این کشور، گفت که در پی تیراندازی سربازان مکزیکی به یک کامیون حامل ۳۳ پناهجو، ۶ نفر از آنان کشته و ۱۰ نفر زخمی شده‌اند. 

به گزارش رویترز، کاروان پناهجویان از کشور‌های مصر، نپال، کوبا، هند و پاکستان بودند، اما ملیت افراد کشته شده هنوز دقیقا مشخص نیست. 

گروهی از سازمان‌های مدافع پناهجویان می‌گویند که حوادثی از این دست نه تصادفی و نه منفرد هستند؛ بلکه نتیجه سیاست‌های مهاجرتی محدودکننده‌ای است که دولت مکزیک به اجرای آن ادامه می‌دهد. 

مکزیک تحت فشار آمریکا است تا شمار پناهجویانی که به مرز مشترک دو کشور می‌رسند را کاهش دهد. در سال‌های اخیر این افراد که به دنبال فرار از خشونت و مشکلات اقتصادی در کشور‌های مبدا هستند، به طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته‌اند. رسانه‌ها می‌گویند که ورود پناهجویان به آمریکا در ماه‌های اخیر کاهش یافته است، زیرا در آستانه انتخابات پنجم نوامبر، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال آن است که نشان دهد نقش موثری در تامین امنیت مرز‌ها داشته است. 

بحران مهاجران یکی از مهم‌ترین مسائل مورد بحث در رویداد‌های انتخاباتی بوده است. «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه مواضع سختگیرانه‌تری در قبال این افراد دارد و قول اخراج انبوه آنان را داده است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار