یکی از مقامات حماس تاکید کرد که ادعای حذف این جنبش از غزه یک توهم اسرائیلی است که محقق نشده و نخواهد شد.

عزت الرشق، یکی از رهبران حماس روز پنجشنبه تایید کرد که حذف این جنبش یا رهبران آن از نوار غزه یک توهم اسرائیلی است که محقق نخواهد شد.

براساس گزارش القدس العربی، این در واکنش به گزارش‌هایی درباره احتمال خروج رهبران حماس از غزه به عنوان بخشی از توافق آتش‌بس در نوار و تبادل اسرا با اسرائیل صورت گرفت. الرشق از طریق حساب کاربری خود در تلگرام نوشت: من معمولا در مورد شایعات مضحک منتشر شده توسط برخی رسانه‌ها اظهار نظر نمی‌کنم. اما این بار می‌گویم حماس در فلسطین حضور دارد و با دشمنی که فلسطین را اشغال کرده مبارزه می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه حذف حماس یا رهبران آن از غزه یک رویا و توهم اسرائیلی است که محقق نمی‌شود، اعلام کرد: منطق ایجاب می‌کند که اشغالگر برود و مردم این سرزمین و ساکنان اصلی آن باقی بمانند.

روز پنجشنبه، روزنامه کویتی الجریده به نقل از یک منبع آگاه، بدون اشاره به هویت او، نوشت: ایده‌های جدیدی برای آتش‌بس در جریان است که نیاز به خروج امن رهبران حماس و همه نیروهای آن از غزه به سودان دارد.

پیش از این جنبش‌‌های حماس و جهاد اسلامی در این بیانیه مشترک بر خروج کامل رژیم تروریستی اسرائیل از تمامی مناطق غزه، آغاز بازسازی منطقه، توافق مبادله اسرا و پایان محاصره تاکید کردند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار