سفیر روسیه در تل‌آویو به شهروندان این کشور توصیه کرد که از آخرین پرواز‌ها به اراضی اشغالی استفاده و اسرائیل را ترک کنند.

آناتولی ویکتوروف، سفیر روسیه در تل‌آویو امروز پنجشنبه به شهروندان کشورش توصیه کرد که اراضی اشغالی را به دلیل تشدید تنش نظامی با حزب‌الله و ایران ترک کنند.

براساس گزارش سما الاخباریه، ویکتوروف در اظهاراتی به آژانس روسی «تاس» گفت که وضعیت منطقه بدتر شده است و مجددا توصیه خود را مبنی بر عدم سفر به اسرائیل تکرار کرد.

او با بیان اینکه برخی شرکت‌های هواپیمایی همچنان به پرواز‌های برنامه ریزی شده خود ادامه می‌دهند، توصیه کرد که شهروندان روسیه از این فرصت استفاده کنند. سفیر روسیه افزود: به شهروندان خود که در حال حاضر در اسرائیل هستند توصیه می‌کنیم که به فکر خروج از منطقه باشند.

ساعتی پیش نیز الکساندر کورنکوف، وزیر امور اضطراری روسیه گفت که مسکو تخلیه شهروندان از لبنان را آغاز کرده است و یک پرواز ویژه با اعضای خانواده دیپلمات‌های روسی بیروت را ترک کرد.

گفتنی است؛ رژیم صهیونیستی از دوشنبه هفته گذشته حملات هوایی در سراسر لبنان را آغاز کرده و صبح امروز (پنجشنبه) نیز یک مرکز درمانی در بیروت را هدف قرار داد.

ساکنان منطقه می‌گویند که پس از این حمله بوی گوگرد استشمام کرده‌اند و خبرگزاری دولتی لبنان اعلام کرد که رژیم تروریستی اسرائیل طی این حمله بمب‌های فسفری را به کار گرفته است که طبق قوانین بین‌المللی استفاده از آن در مناطق غیرنظامی ممنوع است. مقامات بهداشتی لبنان می‌گویند که دست‌کم ۹ نفر به شهادت رسیده‌اند و تعدادی دیگر زخمی شده‌اند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار