مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب تا ابتدای هفته آینده شاهد بارش باران و وزش باد و گردوخاک در شهر‌های شمالی و شمال غرب کشور خواهیم بود.

صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه شاهد بارندگی در نواحی شمال و شمال غرب کشور هستیم؛ گفت: از امشب تا شنبه در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی بارندگی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی روز‌های جمعه و شنبه علاوه بر اردبیل و ارتفاعات البرز در شمال خراسان رضوی نیز شاهد بارش پراکنده باران خواهیم بود.

او با بیان اینکه از بعدازظهر شنبه و روز یکشنبه بارش‌ها در خراسان جنوبی به شکل پراکنده رخ می‌دهد؛ گفت: وزش باد شدید در روز‌های پنجشنبه و جمعه در غرب و جنوب غرب، جنوب و مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، شرق و شمال شرق کشور در برخی نقاط موجب گردوخاک خواهد شد.

وی یادآور شد: همین شرایط روز شنبه در جنوب غرب و شمال شرق و شرق کشور رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه از امشب در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل دمای هوا کاهش می‌یابد؛ گفت: روز‌های جمعه و شنبه همین شرایط برای شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی انتظار می‌رود.

ضیائیان با بیان اینکه دریای خزر تا سه روز آینده مواج و متلاطم است؛ گفت: آب‌های خلیج فارس روز جمعه همین شرایط را خواهد داشت.

خبرنگار: محبوبه کباری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار