وزارت خارجه قطر، هر گونه اقدامی که نقش سازمان ملل را سیاسی کند را محکوم کرد.

یک روز پس از آن که رژیم صهیونیستی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل را «عنصر نامطلوب» دانسته و او را از ورود به سرزمین‌های اشغالی منع کرد، وزارت خارجه قطر حمایت خود را از این مقام اعلام کرد. 

به گزارش الجزیره، قطر می‌گوید هر گونه اقدامی را که با هدف سیاسی کردن نقش سازمان ملل صورت بگیرد، محکوم می‌کند. 

وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد: «ما بر لزوم احترام اسرائیل به تعهدات خود و همکاری با جامعه بین‌المللی برای اطمینان از ایفای نقش سازمان ملل بدون محدودیت یا مانع تاکید می‌کنیم». 

یسرائیل کاتس، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی روز گذشته دبیر کل سازمان ملل را به دلیل نحوه واکنش به تحولات منطقه، عنصر نامطلوب خطاب کرده و اعلام کرد از این پس اجازه ورود به سرزمین‌های اشغالی را نخواهد داشت. کاتس گفت گوترش در بیانیه خود پس از حمله موشکی ایران به اسرائیل، عملیات تهران را مستقیما محکوم نکرده است و بنابراین «شایسته پا گذاشتن به اسرائیل نیست». 

وزارت خارجه فرانسه به این تصمیم واکنش نشان داده و در بیانیه‌ای اعلام کرد که پاریس از تصمیم غیرموجه و غیرسازنده اسرائیل در اعلام اینکه گوترش عنصر نامطلوب است، ابراز تاسف می‌کند.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز در نشست فوق العاده شورای امنیت، اعلام کرد که تصمیم اسرائیل، اقدامی بی‌سابقه و توهین‌آمیز است و تمامی اعضای سازمان ملل باید به طور مقتضی به آن واکنش نشان دهند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار