مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان گفت: بیش از یک هزار و ۴۷۰ ویژه برنامه فرهنگی، ادبی و هنری به مناسبت هفته ملی کودک در این استان اجرا می‌شود.

محمدرضا سالاری  در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته ملی کودک از ۱۴ تا ۲۲ مهرماه با شعار "برای کودکان برای آینده" برنامه‌های متنوعی در سراسر استان برگزار می‌کند در واقع این هفته فرصت مناسبی است تا با ارائه برنامه‌های هوشمندانه، جذاب و نشاط آفرین پاسخ مناسبی به بخشی از نیاز‌های کودکان ارائه کنیم.

وی بیان کرد: رونمایی از عروسک‌های غول پیکر، افتتاح نمایشگاه دست سازه‌ها، جشن محوری روز جهانی کودک، جُنگ شادی، اجرای نمایش عروسکی ماجرای آن چاه، پخش انیمیشن تولید کانون، رقابت عکاسی لبخند کودکانه، برگزاری جشن روز جهانی کودک روستا توسط واحد سیار زاهدان، برگزاری کارگاه‌های فرهنگی هنری ویژه کودکان با نیاز‌های خاص توسط مرکز شماره سه زاهدان، رقابت کودک خلاق با وسایل دور ریختنی و برگزاری بیست و ششمین جشنواره قصه گویی مرحله کتابخانه‌ای از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده این هفته در استان است.

وی با اشاره به اهمیت هفته ملی کودک بیان کرد: انتخاب هفته‌ای به نام کودکان فرصت مناسبی برای توجه بیشتر به کودکان است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان به عنوان یک دستگاه تخصصی در حوزه کودک در نظر دارد براساس مباحث حوزه کودک و نوجوان به بهترین شکل ممکن پیش برود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها به نقش تمدنی کودکان و نوجوانان آینده ساز اشاره داشتند، بنابراین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به عنوان یک مجموعه که در جهت کشف، شناسایی و پرورش استعداد‌های کودکان و نوجوانان فعالیت دارد، تلاش می‌کند در توانمندسازی و ایفای نقش موثر مخاطبان خود برای آینده جامعه اسلامی، اثرگذار باشد.

عضویت ۱۱ هزار و ۷۰ نفر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان

وی به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در این سند آمد که نظام تک بٌعدی آموزش مطرح نیست بلکه پرورش نیز مهم قلمداد شده به همین دلیل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از متولیان عرصه فرهنگ و ادب ساختار برنامه‌هایش را در همین جهت پیش می‌برد.

به گفته سالاری در سال ۱۴۰۳ خوشبختانه با راه اندازی سه مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان‌های سیب سوران، مهرستان و خیابان زیباشهر زاهدان اتفاق مثبتی در حوزه کودک و نوجوان رقم خوررده البته با توجه به جمعیت بالای کودکان در سیستان و بلوچستان اکنون ۳۳ کانون ثابت و سیار در استان داریم که از این تعداد ۲۹ مرکز ثابت و سه مرکز سیار است، اما با توجه به پراکندگی استان نیازمند گسترش این مراکز هستیم.

وی ادامه داد: سال گذشته سه هزار و ۹۰۰ نفر از کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان عضو کانون بودند که خوشبختانه امسال این اعداد ۲ برابر شده و چیزی حدود ۱۱ هزار و ۷۰ کودک و نوجوان در کانون‌های سراسر استان عضو هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در این هفته برای کودکان معظم شهدا، کودکان با نیاز‌های خاص، کودکان بدسرپرست و بی سرپرست برنامه‌های متنوعی پیش بینی شده؛ همچنین برای کودکان روستایی با محوریت مرکز سیار روستایی برنامه ریزی‌هایی در این راستا صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.