کتاب «سید عزیز» به کوشش حمید داودآبادی شامل زوایای ناگفته از زندگی شهید سید حسن نصرالله است.

کتاب «سید عزیز» به کوشش حمید داودآبادی درباره زندگینامه خودگفته حجت‌السلام و المسلمین سید حسن نصرالله است، که نشر یا زهرا (س) سال ۱۳۹۲ آن را روانه بازار کرد.

این کتاب حاصل ساعت‌ها گفت‌وگوی اختصاصی داودآبادی با دبیرکل حزب الله لبنان در سال ۱۳۷۷ است که در آن سید حسن نصرالله، زوایای ناگفته‌ی زندگی خود را بازگو کرده است. بسیاری از خاطرات و گفته‌های منتشر شده در این کتاب، برای اولین بار است که ذکر می‌شوند. پیاده کردن نوار‌های ضبط شده از سید حسن نصرالله و ترجمه متون از عربی به فارسی بر عهده علی رضا موحدی بوده است.

داودآبادی در مقدمه کتاب نوشته: «اولین‌بار تابستان ۱۳۶۲ در سفری که همراه گروهی دیگر از هم‌سن و سالان خود به لبنان داشتم، با حجت‌السلام و المسلمین سید حسن نصرالله آشنا شدم. آن زمان، در مسجد امام علی (ع) بعلبک، نماز جماعت و همچنین نماز جمعه را اقامه می‌کرد. همان ایام، به دلیل شباهت چهره و خلق‌و‌خو، بچه‌های ایرانی و لبنانی‌ها هم به تبعیت از آنان وی را «خامنه‌ای کوچک» می‌خواندند. 

بعضی شب‌ها، به خواست ما و استقبال سیّد، در مقر امام مهدی (عج) جلسات توجیهی اوضاع و احوال تاریخی و سیاسی لبنان توسط وی برگزار می‌شد. از همان ایام، صداقت و حلاوت سخن و تواضع ارزشی او در کامم نشست. پس از بازگشت به ایران، با وجودی که همه‌ی هوش و حواسم درگیر دفاع مقدس و حضور در آن بود، مهر آن سیّد که ایمان و اخلاص در رفتار و کلامش موج می‌زد، نه‌تن‌ها فروکش نکرد، که همواره در دلم فروزان‌تر گشت». 

به گفته نویسنده: «در این کتاب با اوضاع، احوال و روحیات شخصی سیّد حسن نصرالله که ذکر و یادآوری آنها برای خود وی جالب و جذاب بود، آشنا می‌شوید. کسی که برخلاف بسیاری رهبران سازمان‌های به اصطلاح مبارز، مسئولیت و دبیر کلی را نه برای کسب پست مقام و مال، که برای خدمت خالصانه‌تر و فداکاری در راه اسلام ناب محمدی (ص) و ولایت فقیه دانسته و می‌داند؛ تا آن‌جا که از اعزام فرزند دل‌بند خود به جبهه نبرد علیه اشغال‌گران ابایی ندارد و بر شهادت جگرگوشه‌ی خویش افتخار می‌کند و صد البته چنین صحنه‌ای در میان آنان که داعیه‌ی رهبری احزاب و گروه‌های لبنانی و عربی را طی قرن گذشته داشته و دارند، کاملاً بی‌نظیر می‌باشد».

در پایان کتاب هم عکس‌هایی از کودکی تا بزرگسالی شهیدِ مقاومت در موقعیت‌های گوناگون مشاهده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار