وزیر دفاع کره جنوبی در جریان بازدید از فرماندهی نیرو‌های مشترک کره جنوبی و ایالات متحده گفت که کره شمالی در صورت تحریک با یک پاسخ قاطع مواجه خواهد شد.  

کیم یونگ هیون، وزیر دفاع کره جنوبی روز جمعه وعده داد که به تهدیدات کره شمالی علیه این کشور «رحم» نشان ندهد.

او تاکید کرد که کره شمالی در صورت تحریک با یک پاسخ قاطع مواجه خواهد شد. 

این اظهارات در جریان بازدید وی از فرماندهی نیرو‌های مشترک کره جنوبی و ایالات متحده (CFC) در پیونگ تاک بیان شد، جایی که وی بار دیگر بر اتحاد قوی بین دو کشور تاکید کرد. 

ژنرال پل لاکامرا، فرمانده فرماندهی نیرو‌های مشترک کره جنوبی و ایالات متحده، به کیم اطلاع داد و او خواستار افزایش همکاری بین فرماندهی نیرو‌های مشترک کره جنوبی و ایالات متحده و فرماندهی استراتژیک تازه راه اندازی شده کره جنوبی شد. 

فرماندهی جدید در برنامه‌های بازدارندگی گسترده کره جنوبی، برای مقابله با تهدیدات کره شمالی به توانایی‌های نظامی آمریکا، از جمله نیرو‌های هسته‌ای متکی است.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی پیشتر اعلام کرد که کشورش آماده است تا در صورت حمله کره جنوبی از «همه نیرو‌های تهاجمی بدون تردید» استفاده کند. کیم همچنین درباره رژه نظامی اخیر در سئول اظهار نظر کرد و گفت: یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی در سپردن امنیت کشورش به «ارباب» خود (آمریکا) ساده لوح» است. 

رهبر کره شمالی بار دیگر هشدار داد که کره جنوبی نباید «بیش از حد» به اتحاد خود با آمریکا «اطمینان داشته باشد» و افزود که این کشور هر روز در حال فروپاشی و تباهی است.

مترجم: پورکند

برچسب ها: کره شمالی ، کره جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار