ژنرال سابق ارتش رژیم تروریستی اسرائیل تاکید کرد که این رژیم با ترور دبیرکل حزب الله نیز به اهداف خود نخواهید رسید.

اسحاق بریک، ژنرال بازنشسته ارتش رژیم تروریستی اسرائیل هشدار داد که جنایات این رژیم به ویژه ترور سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان واقعیت را تغییر نخواهد داد.

براساس گزارش سما الاخباریه، بریک در مقاله‌ای که امروز جمعه در وب‌سایت روزنامه «معاریو» منتشر شد، اعلام کرد: مشکل اکثر مردم اسرائیل و سران آن این است که از سوراخ قفل نگاه می‌کنند و فقط می‌بینند که چه اتفاقی می‌افتد. در یک مقطع زمانی خاص در زمان حال، تصویر گسترده و چشم انداز بلندمدت برای آینده را نمی‌بینند.

او افزود: اهداف اسرائیل عبارتند از: آزادسازی اسرا در غزه، بازگرداندن جمعیت شهر‌ک‌های شمال و جنوب اسرائیل، احیای اقتصاد، احیای روابط بین الملل که اکنون در انزوای اسرائیل از جهان که آن را تحریم می‌کنند، بازگرداندن تاب آوری جامعه اسرائیل، احیای قابلیت‌های نیروی زمینی و توقف جریان جنگ فرسایشی.

وی ادامه داد: زمان آن فرا رسیده است که نتانیاهو و گروهش که حامیان حذف مطلق حماس و تسلیم حزب‌الله هستند، بپذیرند که اینها اهدافی هستند که هیچ ارتباطی با واقعیت ندارند و تلاش برای رسیدن به آنها او و دولتش را تحت فشار قرار می‌دهد و به تصمیمات غیرمنطقی و ادامه جنگ فرسایشی که آسیب جدی برای ما به بار می‌آورد، دامن می‌زند. عملکرد بنیامین نتانیاهو می‌تواند منجر به فروپاشی اسرائیل شود.

بریک خواستار تلاش برای ایجاد یک اتحاد دفاعی منطقه‌ای با آمریکا و کشور‌های عربی میانه رو  در برابر روسیه، چین و ایران و دستیابی به توافق با حماس و حزب الله با میانجیگری آمریکا شد.

وی همچنین نسبت به رسیدن تهاجم اسرائیل به رودخانه لیطانی در جنوب لبنان هشدار داد، زیرا چنین تهاجمی به دلایل بسیاری موفق نخواهد شد و اکثر سربازان صهیونیست به دلیل سهل‌انگاری یا عدم دقت در اجرای دستورات و عدم اطاعت نظامی کشته خواهند شد همانطور که در غزه اتفاق افتاد.

بریک تاکید کرد: همچنین باید بدانیم که اشغال مناطق در لبنان با توقف جنگ فرسایشی و عقب‌نشینی نیرو‌های ارتش اسرائیل به تحول مطلوب منجر نمی‌شود، بلکه حزب‌الله به شلیک موشک‌ها و پرتابه‌ها به سمت اسرائیل و فواصل دورتر از مناطق تحت کنترل ما ادامه خواهد داد.

 او در پایان تاکید کرد که حتی اگر ارتش رژیم تروریستی اسرائیل بخواهد در مناطق تحت اشغال خود باقی بماند، به دلیل کمبود نیروی زمینی در پی کاهش شدید نیروی زمینی، نمی‌تواند این کار را انجام دهد و مجبور می‌شود مانند نوار غزه نیرو‌های خود را از لبنان خارج کند و دوباره حزب الله جایگزین آنها می‌شود.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار