در روز ۱۳ مهرماه ۱۴۰۳ قابی از اقتدار و انسجام ملی در جمعه نصر توسط ایرانیان به اقصی نقاط جهان مخابره شد.

این روز‌ها تحولات منطقه روی دور تند قرار گرفته و هر روز اتفاقات مختلف در جبهه مقاومت و حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی این تحولات را ورق تازه‌ای می‌زند.

شامگاه ۱۰ مهر بود که سپاه پاسداران با ۲۰۰ موشک بالستیک مواضع نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد که بر اساس تصاویر منتشر شده تخریب‌های زیادی را به همراه داشته است.

در این شرایط، اما رسانه‌های معاند دست به کار شدند و با اجرای جنگ روانی به دنبال ایجاد رعب و وحشت در دل مردم بودند و اعلام کردند که رهبر انقلاب به پناهگاه رفته، اما مردم صبح چهارشنبه حضرت آیت الله خامنه‌ای را در دیدار با نخبگان کشور مشاهده کردند که این دیدار به صورت زنده از شبکه‌های صدا و سیما پخش شد.

نمایش اقتدار و انسجام ملی در جمعه نصر

بعد از این دیدار به صورت رسمی اعلام شد ولی امر مسلمین جهان به نماز جمعه می‌آید و مردم نماز جمعه ۱۳ مهر را به امامت حضرت آیت الله خامنه‌ای اقامه خواهند کرد.

پیگیری اخبار منطقه کار همیشگی این روز‌ها شده و شرایط منطقه به خصوص در لبنان به گونه‌ای رقم می‌خورد که امنیت رنگ باخته و کشتار مردم بی‌گناه به خصوص در منطقه ضاحیه جنوبی لبنان که روزانه مورد هجوم جنگنده‌های صهیونیستی قرار دارد دل هرکسی را به درد می آورد.

عصر پنج‌شنبه وقتی بنر نماز جمعه ۱۳ مهر را به امامت حضرت آیت الله خامنه‌ای در ورودی خیابان حافظ دیدم و همزمان تحولات منطقه را در ذهنم مرور می‌کردم با خود گفتم این نماز فرق می‌کند و یک نماز جمعه تاریخی است.

همزمان در فضای مجازی دیدم پیام نماز جمعه به امامت رهبر انقلاب به کل کشور رسیده و گروه‌های مواسات برای حضور در نماز جمعه تهران از شهر‌های مختلف کشور به راه افتاده و می‌خواهند خود را به تهران برسانند.

 صبح جمعه به سمت مصلی امام خمینی (ره) حرکت کردم و از ایستگاه اتوبوس شهید بهشتی باید پیاده به سمت مصلی حرکت می‌کردیم، ابتدای مسیر پیاده‌روی لهجه‌ها و گویش‌های مختلف به گوش می‌رسید که انگار همزمان با مردم چند استان کشور هم‌قدم شدم.

این موضوع توجه ام را جلب کرد و تک به تک می‌پرسیدم از کجا آمده‌اند شهرهایشان مختلف بود از تبریز و ارومیه تا مشهد و ساری و مازندران و حتی شهر‌های جنوبی کشور که ساعت‌های زیادی فاصله با تهران دارند خودشان را رسانده بودند خسته مسیر بودند، اما شوق دیدار با رهبر انقلاب این خستگی را از چهره‌هایشان دور کرده بود.

حدود ساعت ۹ نزدیک درب شماره دو مصلی شدیم در حالی که هنوز ۳ ساعت به شروع نماز جمعه مانده بود صف طولانی برای ورود تشکیل شده بود و پس از عبور از بازرسی وارد حیاط مصلی شدیم ما که انتظار داشتیم بتوانیم وارد شبستان مصلی شویم ورودی‌های شبستان را بسته بودند و در حیاط هم به سختی جا برای نشستن بود.

نمایش اقتدار و انسجام ملی در جمعه نصر

سر که می‌چرخاندم می دیدم افراد مختلف در مصلی حضور دارند که اگر بگویم از همه اقشار جامعه آمده بودند اغراق نکردم حتی کسانی که می‌گفتند برای اولین بار است در نماز جمعه حضور پیدا می‌کنند و یا سال‌ها حضور پیدا نکردند، اما جمعه نصر را مهم می‌دانستند و می‌گفتند امروز وظیفه داشتیم که حضور پیداکنیم.

وقتی افراد را کنار هم می‌گذاشتم تجلی انسجام ملی را می‌دیدم همان که رهبر انقلاب بار‌ها بر آن تاکید کرده است که حالا با تدبیر ولی امر مسلمین جهان بار دیگر این انسجام ملی تجلی پیدا کرده بود.

محلی برای نشستن پیدا کردیم زیرانداز را که پهن کردیم جا برای چند نفر دیگر هم بود، مرد جوان با پسرش کنارم نشست و با احوال پرسی متوجه شدم با خانواده‌اش از لرستان آمده است از او پرسیدم مگر آنجا نماز جمعه ندارد که کیلومتر‌ها را تا تهران آمده اید؟ پاسخ داد: اینجا فقط نماز جمعه برگزار نمی‌شود اینجا محل مانور اقتدار کشور است و ما هم رزمنده هستیم هر کجا بحث اقتدار کشور است آنجا هستیم حتی اگر کیلومتر‌ها دور‌تر باشد.

سر چرخاندم پشت سرم سه جوان نیجریه‌ای نشسته بودند در ایران درس می‌خواندند، فارسی را دست و پا شکسته حرف می‌زدند مکالمه ام به احوال پرسی ختم شد، اما از صحبت هایشان متوجه شدم از شکوه جمعیت حاضر در مصلی حیرت زده شدند و یکی از آنها بلند شد از جمعیت فیلم گرفت تا برای هموطنانش در نیجریه بفرستد، او نمی‌دانست صف نمازگزاران جمعه تهران که کیلومتر‌ها خارج از مصلی امام خمینی (ره) کشیده شده با چشم قابل مشاهده نیست و فقط باید توسط تصویربرداری هوایی به نمایش گذاشته شود.

بعد از صحبت‌های مرد جوان لرستانی ذهنم به کلماتش مشغول شد بله درست می‌گفت روز ۱۳ مهر ۱۴۰۳ در مصلی تهران فقط نماز جمعه برگزار نشد بلکه مانور اقتدار جمهوری اسلامی ایران بود که رهبر انقلاب با توجه به تمام شرایط موجود در منطقه و پس از اجرای موفق عملیات وعده صادق ۲ به میان مردم آمدند تا بار دیگر به جهانیان اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به نمایش بگذارند.

نمایش اقتدار و انسجام ملی در جمعه نصر

حضور میلیونی مردم هم به این نمایش اقتدار جلا بخشید به شکلی که شبکه‌های تلویزیونی مطرح جهان با قطع برنامه‌های عادی خود سخنان رهبر معظم انقلاب را پخش کردند تا جهانیان نظاره‌گر جمعه نصر ایرانیان باشند؛ و حالا در روز ۱۳ مهرماه ۱۴۰۳ قابی از اقتدار و انسجام ملی در جمعه نصر توسط ایرانیان به اقصی نقاط جهان مخابره شد.

خبرنگار: حسین قربانی

برچسب ها: اقتدار ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۳
ازشهرستانها واستانها هم عده زیادی رفته بودند(هزینه رفت وآمد هر نفر * مبلغ بلیط=؟)
آخرین اخبار