پس از ۱۱ سال تلاش و برنامه‌ریزی، طرح تفصیلی شهر کنگاور به منظور توسعه پایدار و بهبود زیرساخت‌های شهری طراحی اکنون در آستانه تصویب قرار دارد.

یکی از مسائل مهم برای توسعه هر شهری داشتن طرح تفصیلی آن شهر است و در واقع این طرح سند توسعه یک شهر محسوب و طبق آن رفتارهای مدیریت شهری در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ترسیم می‌شود و باید بر اساس آن برای عمران و آبادانی یک شهر تلاش کرد.

طرح تفصیلی شهر کنگاور از دولت دهم شروع شد و باوجود پیگیری‌هایی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم نتیجه‌ مطلوبی حاصل نشد؛ تا اینکه فرماندار کنگاور پیگیری این موضوع را در اولویت برنامه‌های خود قرار داد و با تشکیل جلسات مختلف طرح را در آستانه تصویب رسانده است.

در جلسه بررسی طرح تفصیلی شهر کنگاور به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه آخرین مرحله از مطالعات طرح تفصیلی توسط مشاور طرح ارائه شد.

با توجه به اینکه مطالعات طرح تفصیلی به واسطه برخی مشکلات در روند تهیه طرح تاکنون معطل مانده بود، بالاخره طی ماه‌های اخیر ضوابط طرح نهایی شد.

«طهماسب نجفی» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان ضرورت به روزرسانی و طرح‌های مصوب شهری در زمان مناسب، شهرداری‌ها و راه و شهرسازی را مکلف به پیگیری و انجام به موقع مطالعات طرح‌های مصوب در زمان افق طرح‌ها شد.

وی با اشاره به اهمیت طرح‌های تفصیلی در برنامه‌ریزی، مدیریت شهری، تاسیسات زیربنایی و روبنایی، حمل و نقل، اقتصاد شهری، اظهار کرد: عدم تعیین تکلیف بازنگری طرح‌های مصوب شهری از جمله طرح جامع، طرح تفصیلی و طرح هادی شهرها را پس از اتمام افق طرح غیر قابل پذیرش عنوان و خواستار اقدام به موقع در تهیه طرح‌های شهری شد.

مجوز افزایش طبقات ساختمان‌ها در کنگاور صادر می‌شود

فرماندار کنگاور با بیان اینکه یکی از مسائل مهم و بر زمین مانده این شهر بحث طرح تفصیلی بود، گفت: برای تحقق این موضوع که یکی از مطالبات مهم مردم و مسوولان بود، بارها جلسات مختلف مکاتبات و پیگیری‌های فراوانی انجام شد و هم اکنون مطالعات طرح به ایستگاه پایانی رسیده است.

ایرج صادقی افزود: موضوع اصلی نشست اخیر در استانداری کرمانشاه بررسی و خوانش نهایی طرح تفضیلی شهر کنگاور که از سال ۱۳۹۲ تاکنون معطل مانده بود، به تصمیم نهایی رسید.

وی با بیان اینکه این طرح باید به تصویب نهایی کمیسیون‌ ماده پنج برسد، افزود: تصویب طرح تفصیلی شهر کنگاور، می‌تواند نقش بسیار بالایی در توسعه و پیشرفت همراه با عدالت این شهر ایفا کند.

فرماندار کنگاور با اشاره به اینکه ساخت‌وسازها در کنگاور به خاطر عدم تصویب طرح تفصیلی به حالت نیمه رکود درآمده است، افزود: با تصویب این طرح مجوز ساخت چهار طبقه با پیلوت در برخی محلات که دارای ضوابط خاص شهری هستند، صادر می‌شود.

صادقی در خاتمه از شهرداری کنگاور و مدیرکل دفتر فنی استانداری کرمانشاه به خاطر پیگیری طرح تفضیلی این شهر قدردانی کرد و خاطرنشان ساخت: اکنون زمان آن رسیده که کنگاور با گام‌هایی محکم به سوی آینده‌ای بهتر و شکوفاتر حرکت کند.

با توجه به پتانسیل‌های بی‌نظیر کنگاور، اجرای طرح تفصیلی می‌تواند به رونق اقتصادی، افزایش کیفیت زندگی و جذب گردشگر کمک شایانی کند.

شهرستان کنگاور با جمعیتی بیش از ۸۰ هزار نفر در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد و دارای ۲ شهر کنگاور و گودین، یک بخش مرکزی و ۸۵ روستای دارای سکنه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.