در شش ماه نخست امسال ۱۰۳ عملیات جستجو و نجات دریایی در آب های هرمزگان انجام و ۳۲۱ دریانورد نجات یافتند.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای امسال ۱۰۳ عملیات جستجو و نجات دریایی در پهنه آبی استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه پارسال دو درصد افزایش یافته است.

اسماعیل مکی‌زاده افزود: در این عملیات‌ها ۵۲ فروند قایق صیادی و تفریحی، ۴۴ فروند شناور‌های تجاری و هفت فروند لنج صیادی اعلام شرایط اضطرار کردند.

وی گفت: در راستای افزایش ایمنی دریانوردی در این مدت بر روی ۵۹ فروند شناور سنتی نیز عملیات جستجو و نجات دریایی انجام شد.

مکی‌زاده گفت: از مجموع هماهنگی‌ها و عملیات ثبت شده توسط مرکز جستجو و نجات دریایی استان، هفت مورد آن در شرایط نامساعد جوی و چهار مورد نیز نجات آدم به دریا بوده است.

به گفته وی؛ از ۱۰۳مورد ماموریت انجام شده نیز ۵۶ مورد خدمات پزشکی از سوی مرکز جستجو و نجات دریایی بندرعباس به دریانوردان ارائه شد که نسبت به شش ماه نخست سال گذشته، یک درصد افزایش داشت.
 معاون اموردریایی بنادر هرمزگان در بخش دیگری با اشاره به ثبت یک مورد تصادم دریایی گفت: این حادثه از برجسته‌ترین عملیات‌های مرکز جستجو و نجات دریایی استان در ۲۴مایلی جنوب غرب آب‌های کیش بود که نجات جان ۱۴ خدمه این شناور خارجی را به دنبال داشت.

مکی‌زاده همچنین آمار خدمات و مشاوره رفع نواقص تیم مرکز جستجو و نجات دریایی در این بازه زمانی را ۱۸ مورد، مدیریت رفع آبگرفتگی هفت مورد و مدیریت حریق را نیز چهار مورد اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان را در پیام رسان های داخلی دنبال کنید:
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.