اولین رویداد آینده پژوهی کانون خبرگان و نخبگان بخش کشاورزی استان قزوین به منظور ارتقا بهره وری در کشاورزی برگزار شد.

عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین در مراسم برگزاری رویداد آینده پژوهی کانون خبرگان و نخبگان بخش کشاورزی استان گفت: برای برنامه ریزی با هدف ارتقای بهره وری بخش کشاورزی باید دبیرخانه قوی ایجاد کرد.

وی افزود: برای داشتن برنامه ریزی خوب در بخش کشاورزی باید مدیریت درست داشت.

احمدی رئیس پارک علم و فناوری قزوین هم گفت: تولید غذای کشور نسبت به جمعیت دو برابر است و بخش زیادی به توسعه کشت مربوط می‌شود.

وی با بیان اینکه تنها مسیر پیش رو دانش بنیان کردن محور تولید است، افزود: کانون نخبگان باید آینده پژوهی کند و برای این کار برنامه‌های عملیاتی نیاز است.

گمرک چی عضو مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی هم گفت: تغییر کاربری‌ها زیاد شده به طوری که بهترین اراضی کشاورزی تبدیل به اماکن تفریحی شده است.

وی افزود: رواج شهر نشینی، پیر شدن جمعیت کشاورز و قانون ارث و خرد شدن اراضی کشاورزی باعث شده آینده انقباضی داشته باشیم.

شریفی مقدم مجری ملی برنامه توسعه کشاورزی پایدار هم گفت: برای شتاب دهی به توسعه کشاورزی دانش بنیان با مشارکت خبرگان کشاورزی باید جایگاه این نهاد را در اسناد ملی ببینیم.

راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گفت: اقتصاد کشاورزی معیشتی است و باید آینده پژوهی به این سمت برود و برای این کار باید الگوی کشت در نظر گرفته شود.

در این نشست در خصوص آینده پژوهی در امنیت غذایی و ارتقا بهره وری در کشاورزی، هم اندیشی و طرح تجربیات ارزشمند کشاورزان اندیشه ورز و دانش نوین محققین و متخصصین در بخش کشاورزی، مسئله یابی و طرح مسائل مبتلا به کشاورزان و بهره برداران، یافتن چالش‌های اساسی و مشکلات فنی در بخش کشاورزی، ارائه راهکار‌های مناسب برای چالش‌های بخش کشاورزی، جمع بندی و دسته بندی مطالب و ارائه آنها به بخش اجرا در جهت تصمیم سازی و توانمند سازی بهره برداران بخش کشاورزی تبادل نظر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.