رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: سازمان عقیدتی سیاسی تشکیل شده است از دو قسمت یک قسمت عقیدتی و یک قسمت دیگر سیاسی، که پلیس می‌بایست دانش سیاسی و عمق اعتقادی خود را در این حوزه ارتقاء بدهند و این ماموریت اصلی سازمان عقیدتی در نهاد مقدس انتظامی است.

حجت الاسلام و المسلمین احمد گوهری گفت: پلیس و خانواده پلیس بخشی از جامعه است و جنگی که دشمن در حوزه جنگ نرم علیه کل کشور و کل مسلمان‌ها آغاز کرده پلیس و خانواده‌های آنها هم استثنای از این امر نیستند لذا باید ما بپذیریم که در جنگ هستیم گاهی موقع‌ها جنگ، جنگ سخت است که در جنگ سخت سرزمین هدف است، اما در جنگ نرم باور‌ها و اعتقاد‌ها هدف دشمن است. دشمن سال‌هاست که یک جنگ نرمی علیه جمهوری اسلامی شروع کرده و به دنبال فتح افکار عمومی جامعه و بیشتر روی نسل جوان تمرکز کردند.

 وی با اشاره به اینکه سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان پلیس را از نظر اعتقادی تربیت می‌کند که دارای برخوردی حکیمانه با مردم باشد یعنی اینکه مردم را جزئی از خودش بداند، افزود: ۲ اولویت اصلی عقیدتی یکی قرآن و اولویت دیگر نهج البلاغه است که الحمدالله با برنامه ریزی که در سطح فراجا انجام شده یک روز در هفته را به آموزش تفسیر و مبانی قرآن و نهج البلاغه اختصاص دادیم.
 
حجت الاسلام و المسلمین احمد گوهری در حوزه امنیت، آسایش و رفاه مردم گفت: اگر کسی قانون را بشکند یا نسبت به قانون بی‌احترامی یا نادیده بگیرد این خط قرمز پلیس است و قطعاً پلیس با قدرت و قوت و با توانایی و هوشمندی که دارد خیلی راحت می‌تواند مجرمین را شناسایی و با آنان برخورد کند هیچ محدودیتی برای خودش نمی‌بیند که در مقابل کسانی که قانون شکنی می‌کنند یا بخواهند امنیت عمومی جامعه را به خطر بیندازند مماشات کند. در حوزه رافت و رحمت برای کسانیست که مطیع قانونند و با قانون همراهی می‌کنند و اگر گاهی اشتباه بکنند پلیس برابر قانون با رافت اسلامی و مهربانی با آنان برخورد خواهند کرد.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان خوزستان در پایان خاطر نشان کرد: کار فرهنگی عقیدتی سیاسی که امسال انجام داده و آن این است که یک سری روحانی جوان فاضل تحصیل کرده در حوزه و دانشگاه را جذب و در کلانتری و پاسگاه‌های هدف به عنوان مشاور فرهنگی و مذهبی در کنار روانشناسان معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان به کارگیری کرده و بسیاری از پرونده‌های قضایی راه حل و فصل کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.