مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام از تحت پوشش قرار گرفتن ۲۲ باب از مدارس حاشیه راه‌های استان (برون شهری و روستایی) در طرح ایمن‌سازی راه‌ها طی سال جاری خبر داد.

سیدزاهدین چشمه خاور اظهار کرد: قرار گرفتن مدارس در کنار جاده‌ها، سلامت عبور و مرور کودکان و دانش‌آموزان را تهدید می‌کند و به همین دلیل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در زمینه ایمن‌سازی مدارس حساسیت ویژه‌ای دارد.

وی اجرای این طرح را با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و پلیس راه استان بیان کرد و افزود: به منظور بالا بردن سطح فرهنگ ترافیک دانش آموزان مدارس، آگاهی از نحوه تردد ایمن در جاده‌ها و جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی، این تعداد مدارس در ۲ بخش فیزیکی و آموزشی همانند سال‌های گذشته با ارائه نکات ایمنی توسط کارشناسان پلیس راه و ایمنی ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایمن‌سازی شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام، هدف از اجرای این طرح را بالا بردن ضریب ایمنی عبور و مرور دانش آموزان عنوان کرد و یادآور شد: اولویت‌ها برای اجرای طرح‌های ایمن‌سازی مدارس بر اساس مواردی همچون میزان تردد در جاده، فاصله مدرسه از جاده، تعداد دانش آموزان و میزان تردد‌های عرضی از جاده تعیین می‌شود.

برچسب ها: مدارس ، تردد جاده ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.