مدیرکل پست آذربایجان غربی گفت: کدپستی زیرساخت دولت اکترونیک و شهر هوشمند و فعالیت‌های پستی است.

مدیرکل پست آذربایجان غربی در مراسم تجلیل از پستچیان نمونه استان که به مناسبت ۱۷ مهرماه روز جهانی پست برگزار شد با با بیان اینکه به روز رسانی ۸۰ درصد کد پستی ها در آذربایجان غربی به پایان رسیده است  گفت: به روز رسانی کدپستی در استان از میانگین کشوری پایین‌تر است.

جواد فتاح زاده با اشاره به اینکه کدپستی زیرساخت دولت اکترونیک و شهر هوشمند و فعالیت‌های پستی است افزود: اگر نتوانیم تا قبل سال ۱۴۰۵ که سرشماری نفوس و‌ مسکن را داریم به روز رسانی کد پستی را به صد در صد برسانیم با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

وی همکاری شهرداری‌ها در شهر‌ها و بنیاد مسکن روستا‌ها را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: متاسفانه روند تحویل نقشه‌های پارسل بندی به اداره کل پست، کند پیش می رود.

مدیر کل پست آذربایجان غربی از توزیع ۴ میلیون۷۰۰ محموله در ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این میزان توزیع تنها با ۱۶۱ نامه رسان انجام شده است و هر نامه رسان ۲۹ هزار مرسوله را توزیع کرده است .
 
فتاح زاده افزود: هر روز در ارومیه ۵ هزار و ۷۰۰ مرسوله توزیع می شود که برای این میزان مرسوله با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.

وی استقرار اداره کل پست در پایانه‌های مرزی تمرچین پیرانشهر و رازی خوی با هدف تجارت بین الملل و استقرار در پایانه بار راه آهن ارومیه را از مهمترین برنامه‌های در دست اجرا بیان کرد.

حجت السلام سید سلمان ذاکر یکی از نماینده‌های مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم برای رفع مشکل نیروی انسانی، هوشمند کردن فعالیت ها و افزایش حقوق و مزایا کارکنان ادره کل پست قول پیگیری داد.

جواد کرمی معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار آذربایجان غربی هم از پست به عنوان بازوی توانمند اقتصادی نام برد و آن را یکی از پایه‌های اصلی در فروش دانست و گفت: پیگیر استقرار اداره کل پست در راه آهن خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.