علی میرکریمی گفت: یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی خراسان شمالی در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ بیش از ۱۰ هکتار از اراضی ملی استان به ارزش تقریبی ۱۴۷۵ میلیارد ریال (معادل یکصد و چهل و هفت میلیارد تومان) را رفع تصرف و از چنگال متصرفان آزاد کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی  گفت : یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی خراسان شمالی ضمن جلوگیری از هر گونه تصرف و تعرض اراضی تحویلی دولتی و ملی، طی شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ با اجرای ۲۱ مورد عملیات رفع تعرض فوری و اجرای احکام قطعی موفق به باز پس گیری حدود ده هکتار از اراضی ملی با ارزش تقریبی ۱۷۷۸ میلیارد ریال (معادل یکصد و چهل و هفت میلیارد تومان) شده است. 

او گفت : از این ۲۱ مورد، ۲۰ مورد مربوط به رفع تعرض فوری در شهر‌های استان به مساحت ۱۰۱۷۱۵ مترمربع از اراضی ملی با ارزش تقریبی بیش از ۱۴۴۳ میلیارد ریال و ۱ مورد اجرای احکام قطعی در شهر‌های استان به مساحت بیش از ۱۱۷۰ مترمربع و ارزش تقریبی بیش از ۳۲ میلیارد ریال است که در کلیه عملیات ها، نسبت به رفع تصرف کامل اراضی دولتی اقدام گردید. 

میرکریمی گفت : شهروندان قبل از هرگونه اقدام به خرید اراضی در محدوده و حریم شهر‌های تابعه؛ برای اطمینان از ماهیت ملک مورد نظر مراتب را از طریق معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان استعلام کنند، تا مورد سوءاستفاده افراد سود جو و فرصت طلب قرار نگیرند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان با اشاره به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی این گونه گفت: شهروندان می‌توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را طی تماس با شماره تلفن ۰۵۸۳۲۲۱۰۹۸۴ به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند.

او گفت : اراضی بازپس گیری شده برای به فاقدین مسکن، پروژه‌های اقتصادی و گردشگری اختصاص خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.