مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان گفت: ۷۳ درصد از واحد‌های مسکونی در این شهرستان از زمان اجرای طرح مقاوم سازی واحد‌های مسکونی بهسازی و مقاوم سازی شده است.

داود سوری گفت: از زمان اجرای طرح مقاوم سازی واحد‌های مسکونی تاکنون، ۱۳ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن روستایی در این شهرستان نوسازی و مقاوم سازی شده است.

او گفت: با توجه به پیش بینی وقوع حوادث و بلایای طبیعی ازجمله سیل و زلزله، همواره مدیریت بحران از اولویت‌ها و سیاست‌های اصلی دولت و دستگاه‌های اجرایی محسوب می‌شود.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان یکی از دستگاه‌های اجرایی و عضو در مدیریت بحران کشور، برنامه‌ها و اعتبارات تخصیص یافته را در همین راستا به خدمت گرفته و با برنامه‌ریزی در چهار مرحله مدیریت بحران شامل پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی همواره نقش زیادی را در مدیریت حوادث داشته است.

سوری گفت: از جمله اقدامات موثر می‌توان در گام نخست مدیریت بحران یعنی پیشگیری را نام برد که بنیاد مسکن به عنوان متولی بخش مسکن روستایی، با برنامه ریزی جهت نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی همه ساله تعداد ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی را با استفاده از تسهیلات مسکن، نوسازی و مقاوم سازی می‌کند.

او گفت: در روستا‌های این شهرستان ۷۸ هزار و ۱۳۶ نفر شامل ۲۲ هزار و ۳۳۴ خانوار روستایی در ۱۸ هزار و ۴۳۹ واحد مسکونی ساکن هستند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی شهرستان همدان را ۷۳درصد اعلام کرد و گفت: با احتساب تعداد خانوار فرعی و بدون مسکن روستایی شهرستان همدان، نیازمند ساخت ۹ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در سطح روستا‌های شهرستان هستیم.

سوری گفت: هم اینک مبلغ تسهیلات مسکن روستایی سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با کارمزد پنج درصد و دوره بازپرداخت ۲۰ ساله است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار