مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: تصفیه خانه‌های فاضلاب قزوین متناسب با توسعه شهری پیش نرفته و پاسخگوی نیاز‌های استان نیست.

سعیده خضیر مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: متاسفانه موضوع تصفیه خانه‌ها فرآیندی است که همزمان با توسعه شهری دیده نشده و متناسب با تکنولوژی روز و افزایش جمعیت نبوده و پاسخگوی نیاز‌های استان نیست.

وی با بیان اینکه در حوزه تصفیه خانه‌ها شرکت آب و فاضلاب متولی اصلی بوده و محیط زیست ناظر بر نوع عملکرد و خروجی است، ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب باید در حوزه تصفیه خانه‌ها با اهتمام بیشتری فعالیت کند.

خضیر تصفیه خانه شهر قزوین را ضعیف‌ترین تصفیه خانه استان معرفی کرد و گفت: تصفیه خانه قزوین در سال‌های گذشته احداث شده و حجم و گنجایش آن متناسب با نیاز‌های همان روز بوده و متاسفانه هیچ طرح توسعه و به روز رسانی در این خصوص صورت نگرفته است.

این مسئول ادامه داد: با توجه به تکنولوژی‌های روز و همچنین توسعه شهر‌های استان قزوین سطح توقع از حوزه تصفیه خانه‌ها افزایش یافته و باید در این حوزه از روش‌های نوین و تکمیلی بهره برد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین ادامه داد: این درحالی است که در همان زمانی که تصفیه خانه کنونی قزوین احداث شد، مدلی که برای تصفیه خانه شهر قزوین انتخاب شده بود متناسب با آمایش سرزمینی نبوده و مطابق با مناطق گرمسیر بوده که پایین‌ترین سطح تصفیه را انجام می‌دهد.

خضیر عنوان کرد: نامه نگاری زیادی با سازمان‌های ذی ربط به ویژه متولی اصلی آن یعنی شرکت آب و فاضلاب قزوین صورت گرفته و باید نسبت به این موارد پاسخگو باشند.

وی گفت: از نمونه تصفیه‌خانه‌های خوب استان قزوین می‌توان به محمود آباد اشاره کرد که پارامتر‌های بسیار مناسبی در آن رعایت مشده است، اما این تصفیه خانه نیز اشکالاتی دارد که مکاتبه کردیم تا در مورد رفع آن نیز اقدامت لازم انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار