شهردار قم گفت: تکریم زائران در اطراف حرم مطهر بسیار با اهمیت بوده و سازمان بهسازی اطراف حرم باید کنشگری بیشتری در بازارچه شمسه برای افزایش رضایتمندی مردم و ارائه خدمات بیشتر داشته باشد.

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد؛ شهردار قم امروز در جلسه قرارگاه عملیاتی بررسی وضعیت پروژه‌های کلان شهرداری قم، با اشاره به همت بالای مدیریت شهری برای تعیین تکلیف برخی پروژه‌های چند دهه بلاتکلیف قم، گفت: بلوار برقعی، بلوار شهید صادقی، فاز ۵ عمار یاسر، تونل غدیر و… از پروژه‌هایی بوده که با همراهی و پیگیری‌ها به سرانجام رسیده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

شهردار قم با بیان اینکه حرکت شهرداری قم در ریل درست و توسعه‌ای خود قرار دارد، افزود: قوت و ظرفیت‌های شهرداری قم در پروژه‌های مختلف اولویت‌بندی شده و امروزه شهرداری کارنامه قابل‌توجهی در پروژه‌های شاخص دارد.

سقائیان نژاد با اشاره به انسجام و هماهنگی ارکان مختلف شهرداری قم در روند فعالیتی پروژه‌ها، عنوان کرد: مردم حجم فعالیتی شهرداری در بخش‌های مختلف را شاهد هستند و قضاوت درست توسط مردم و شهروندان انجام می‌شود.

شهردار قم با تأکید بر اینکه در سال‌های قبل شاهد عقب‌ماندگی پرداختی به پیمانکاران بودیم و هر روز تجمعاتی در این راستا داشتیم، عنوان کرد: امروزه با وجود وضعیت رکود اقتصادی، شاهد آن هستیم که پروژه‌های مختلف و از جمله تملکات با سرعت در حال انجام بوده و پرداختی به مردم و پیمانکاران به‌روز انجام و بلافاصله تخریب‌ها انجام می‌شود.

او  اجرای پروژه بهسازی و جداره سازی محور پل علیخانی تا عمار یاسر را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: با مردم و کسبه مدام درباره تبعات مثبت و اهمیت این پروژه صحبت شود، چراکه تحولی در هسته مرکزی شهر در حوزه سیما و منظر انجام خواهد شد.

شهردار قم با اشاره به نقش شهرداری قم در کارگزاری تملکات مغازه‌های داخل محدوده امنیتی، اضافه کرد: تکریم زائران در اطراف حرم مطهر بسیار با اهمیت بوده و سازمان بهسازی اطراف حرم باید کنشگری بیشتری در بازارچه شمسه برای افزایش رضایتمندی مردم و انجام خدمات بیشتر رفاهی داشته باشد.

عباس حلوایی‌زاده؛ معاون فنی و عمرانی شهرداری قم نیز در جلسه قرارگاه عملیاتی بررسی وضعیت پروژه‌های کلان شهرداری قم با اشاره به مراحل پایانی تملکات ادامه فاز ۵ عمار یاسر حدفاصل خیابان شهید فاطمی تا ریل راه‌آهن و میدان سپاه، گفت: به‌موازات انجام تملکات، فعالیت‌های عمرانی زیرسازی و احداث بلوار نیز آغاز شده است.

حلوایی زاده بر لزوم پیش‌بینی لکه‌های پارکینگ در بدنه این طرح و خیابان شهید فاطمی تأکید کرد و افزود: با توجه به حجم ترددها، وجود اماکن تجاری و تفریحی، مراکز اداری خصوصی و…، نیاز به احداث پارکینگ در این محور احساس می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم، اجرای پروژه بهسازی و جداره سازی محور پل علیخانی تا عمار یاسر را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: مصالح، تجهیزات و امکانات اجرایی این پروژه تأمین‌شده است و اقدامات ترافیکی پروژه از ۱۶ مهرماه آغاز می‌شود.

حلوایی‌زاده با بیان اینکه بنر‌های اطلاع‌رسانی پروژه در حال تحویل و نصب است، تاکید کرد: با توجه به آغاز پروژه در روز‌های آینده، باید مکانی برای تجهیز کارگاه پیمانکار در نظر گرفته شود که منطقه در حال تهیه فضایی برای امور کارگاهی است.

مجید متین‌فر؛ معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم نیز در جلسه قرارگاه عملیاتی بررسی وضعیت پروژه‌های کلان شهرداری قم، با اشاره به برگزاری جلسه مشترک مدیران شهری با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، گفت: این جلسه پیرامون بررسی پروژه‌های وادی‌السلام و قبرستان نو برگزار شد.

او با بیان اینکه در این جلسه طرح و پیشنهاد شهرداری برای ساماندهی قبرستان نو ارائه شد، افزود: مقرر شد ضمن بررسی طرح پیشنهادی شهرداری، اداره کل اوقاف نیز طرحی در این راستا تهیه و ارائه کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم ادامه داد: در این جلسه مباحثی درباره قبرستان وادی‌السلام نیز مطرح شد که مقرر شد در صورت داشتن صورت‌جلسه‌ای مبنی بر واگذاری، این موضوع ارائه شود و این آمادگی در شهرداری وجود دارد که وضعیت این قبرستان را ساماندهی کند.

متین‌فر از برگزاری جلسه مشترک با مدیرکل راه و شهرسازی استان پیرامون اراضی ۴۸ هکتاری و تعهدات این اداره کل برای معوض تملکات طرح‌های هسته مرکزی شهر خبر داد.

محمد رمضانی؛ مدیر منطقه ۷ شهرداری قم نیز در جلسه قرارگاه عملیاتی بررسی وضعیت پروژه‌های کلان شهرداری قم با اشاره به آخرین وضعیت تملکات ادامه پروژه فاز ۵ عمار یاسر در حدفاصل خیابان شهید فاطمی تا ریل راه‌آهن و میدان سپاه، اظهار کرد: تمام املاک در مسیر پروژه، به‌غیراز یک ملک تعیین تکلیف شده است.

رمضانی با بیان اینکه در شهر قم شاهد انقلابی در حوزه تملکات املاک در مسیر و آزادسازی آنها هستیم، افزود: تنها در یک هفته گذشته و صرفاً برای ادامه فاز ۵ عمار یاسر، حدود ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری قم بهسازی و جداره سازی محور پل علیخانی تا عمار یاسر را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: عملیات عمرانی این پروژه در حال آغاز است و بهسازی سرای محمدی به‌عنوان بزرگترین مجموعه تجاری در اجرای این پروژه به‌زودی آغاز می‌شود.

رمضانی از تعیین تکلیف بازارچه پل حجتیه خبر داد و گفت: با توجه به غیرفعال بودن این مکان و کاربری سبز داشتن، تملکات این بازارچه در دستور کار قرار گرفته است.

مهرداد توکلی مقدم؛ معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم نیز در جلسه قرارگاه عملیاتی بررسی وضعیت پروژه‌های کلان شهرداری قم، با اشاره به‌ضرورت تعیین تکلیف بازارچه پل حجتیه، گفت: در مساحتی حدود ۶۰۰ متری، ۷۵ مغازه و واحد تجاری وجود دارد که حدود ۷۰ درصد آنها خالی است.

توکلی مقدم با بیان اینکه کاربری این بازارچه فضای سبز است، افزود: از مجموع این واحدها، ۲۲ واحد فعال، ۴۴ واحد خالی، ۹ واحد نیز تخریب‌شده است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم ادامه داد: با تأمین دلایل و عدم فعالیت بسیاری از مغازه‌ها، باید وضعیت این بازارچه کامل مشخص شود.

توکلی مقدم از پرداخت حدود ۱۰۰۰ میلیارد ریالی برای فعالیت‌های تملکی چند پروژه مهم شهری در مناطق یک و هفت در یک هفته گذشته خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار