معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۳۲۴ هزار میلیون ریال برای بازسازی ۵۱ واحد مسکونی واقع شده در بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی شهر‌های زاهدان و زابل تخصیص یافت.

ابوالفضل مهدیار گفت: این میزان اعتبار از محل تملک دارایی سرمایه‌ای، شرکت بازآفرینی شهری ایران، کمک به سکونتگاه‌های غیررسمی، بافت فرسوده و بهسازی و نوسازی تخصیص داده شد.
وی ادامه داد: کاهش فقر شهری با رویکرد توانمندسازی ساکنان محدوده‌های بافت فرسوده و پیشگیری از بازتولید فقر در این محدوده‌ها، ارتقای تاب آوری شهری و تجهیز و مقاوم سازی شهر‌ها در مواجهه با سوانح، ارتقای هویت، حس تعلق مکانی و حفاظت از ارزش‌ها در محدوده‌ها و محله‌های هدف، تحقق حکمروایی شهری در برنامه بازآفرینی شهری در راستای ارتقای انسجام اجتماعی ساکنان و مالکان محله‌ها از اهداف بازآفرینی شهری در بافت‌های فرسوده است.
معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: در این راستا برای هر سازنده مسکن در بافت‌های فرسوده پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات لحاظ شده است.
وی افزود: هر متقاضی که علاقه‌مند به ساخت و ساز مجدد منازل مسکونی خود در این بافت‌ها باشد می‌تواند از تسهیلات بانکی مذکور استفاده کند.
مهدیار تاکید کرد: علاقه‌مندان برای دریافت این تسهیلات باید در سایت بازآفرینی شهری به نشانی saman.mrud.ir یا همان سایت طرح جامع طرح‌های حمایتی مسکن مراجعه کنند.
وی بیان کرد: افراد پس از مراجعه به این سایت وارد گزینه تسهیلات ساخت - بافت فرسوده شده و بخش خود مالکی بافت فرسوده را انتخاب کرده و فرم‌ها را تکمیل می‌کنند.
معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از طریق این سایت افرادیکه فرم‌های مورد نیاز را تکمیل کرده‌اند برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار