مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: ۲۳ هکتار در قالب شهرک صنعتی سقز ۲ به زودی و با تامین اعتبار آن به اراضی صنعتی این شهرستان اضافه خواهد شد.

حمیدرضا امانی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد : شهرک صنعتی سقز یک تکمیل شده و زمینی در آن برای واگذاری به متقاضیان وجود ندارد ، برای رفع مشکل زمین صنعتی در این شهرستان اجرای مصوبه شهرک صنعتی سقز ۲ در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اواخر دهه ۷۰ واگذاری اراضی در شهرک صنعتی سقز یک به مساحت ۶۱ هکتار آغاز شد، افزود : این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز، تلفن و تصفیه خانه فاضلاب برخوردار است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان ادامه داد: در این شهرک صنعتی ۱۳۴ قرارداد با سرمایه‌گذاران عقد شده و ۸۳ واحد آن هم دارای پروانه‌ بهره‌برداری است.

امانی گفت: میزان سرمایه گذاری انجام شده در این شهرک صنعتی ۴۱ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال است که برای هزار و ۲۵۳ نفر هم فرصت شغلی فراهم شده است.

وی افزود : مصوبه ایجاد شهرک صنعتی سقز ۲ مربوط به سال ۱۳۸۷ است که با توجه به نیاز این شهرستان به زمین صنعتی و پاسخ به مطالبات و درخواست متقاضیان و سرمایه گذاران فرآیند اجرای شهرک صنعتی سقز ۲ را آغاز کردیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های ضنعتی کردستان عنوان کرد: مکان یابی شهرک صنعتی سقز ۲ و استعلامات مربوط به آن انجام شده است و شهرک صنعتی جدید این شهرستان در اراضی روستای عصرآباد و به مساحت ۲۳ هکتار احداث می‌شود.

امانی گفت : ایجاد شهرک صنعتی سقز ۲ در کارگروه امور زیربنایی استان مصوب شده است و براساس بخشنامه‌ای که به سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی ارسال شده طرح های بالای ۱۰ هکتار براساس سند آمایش استعلام آن باید از سازمان برنامه و بودجه گرفته شود.

وی با بیان اینکه سقز برای سرمایه گذاری نیاز زیادی به زمین صنعتی دارد ، افزود : به منظور رفع نیاز منطقه، رشد تولید، اشتغال و تسریع در اجرای شهرک صنعتی جدید در این شهرستان، مسئله مذکور را هفته گذشته در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کشور ویژه استان کردستان، مطرح شد.

امانی گفت: امیدوارم با مصوبه کارگروه ملی ستاد تسهیل روند اجرای شهرک صنعتی سقز سرعت گیرد و مشکل این شهرستان در این رابطه برطرف شود.

برچسب ها: شهرک صنعتی ، سقز ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار