معاون اداره کل صمت، آذربایجان غربی گفت: در نیمه نخست امسال ۷ هزار و ۱۳۵ فقره پروانه کسب صنفی در استان صادر شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری بر اساس اشتغال ثبت شده در سامانه رصد، ۴ هزار و ۱۱۵ نفر در حوزه اصناف استان آذربایجان غربی دارای شغل شدند که این میزان در مقایسه با عملکرد ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲، رشد ۲۹ درصدی داشته است.

اسد فرهمند گفت: در طول شش ماهه گذشته ۷ هزار و ۱۳۵ فقره پروانه کسب صنفی در استان صادر شده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۷ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال تعداد ۱۶۹ فقره پروانه کسب صنفی ایثارگری در صمت استان صادر و تحویل متقاضیان گردیده است افزود: از مجموع ۷ هزار و ۱۳۵ فقره پروانه کسب صادره، یک هزار و ۱۶۳ فقره در حوزه صنوف تولیدی، ۴ هزار و ۱۹۶ فقره در حوزه صنوف توزیعی، ۸۵۷ فقره در حوزه صنوف خدماتی و ۹۱۹ فقره نیز در حوزه خدمات فنی می‌باشد.

معاون اداره کل صمت، آذربایجان غربی اضافه کرد: از اول سال جاری تعداد ۱۲۴ فقره مجوز توزیع محصولات دخانی صادر و تحویل متقاضیان گردیده است.

فرهمند از برگزاری انتخابات هیات مدیره اتحادیه‌های صنفی که مهلت قانونی آنها به پایان رسیده خبر داد و گفت: براساس قانون نظام صنفی و آیین نامه‌های اجرایی آن، برگزاری انتخابات هیات مدیره و بازرسان اتحادیه‌های صنفی به ریاست سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود که بر این اساس در شش ماهه سال ۱۴۰۳، انتخابات ۳۹ اتحادیه صنفی آذربایجان غربی برگزار، رییس و اعضای هیات مدیره آنها معرفی و پروانه فعالیت آنها صادر شد.

صدور بیش از ۲۱ هزار کارت تجاری

وی در خصوص کارت‌های تجاری گفت: در طول شش ماهه گذشته ۲۱ هزار و ۴۲۱ کارت تجاری در جهت رونق صادرات در مناطق مرزی صادر و تمدید شده است. 

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت استان با اشاره به رشد ۶۱۰ درصدی در صدور کارت‌های مرزنشینی خاطرنشان کرد: طی ۶ماهه نخست سال جاری برای تسهیل صادرات و واردات در استان ۱۸هزار و ۸۹۳ فقره کارت مرزنشینی صادر و یا تمدید شده است همچنین در بخش کارت‌های پیله وری ۳۳۹ فقره و کارت‌های بازرگانی ۲هزار و ۱۸۹ فقره کارت جدید صادر و یا تمدید شده است که صدور کارت‌های بازرگانی و مرزنشینی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته به ترتیب ۳ و حدود ۹ برابر رشد داشته است.

فرهمند در خاتمه اضافه کرد: در بازه زمانی یاد شده برای واردات کالا‌های اساسی و مورد نیاز کشور ۴۴۹ فقره ارز تخصیص یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.