رییس جهاد کشاورزی شیروان گفت: پیش بینی می‌شود ۳۲ هزار تن چغندر قند بهاره از سطح ۶۴۰ هکتار مزارع این شهرستان خراسان‌شمالی برداشت شود.

صادق رضا قلی زاده روز دوشنبه  با اشاره به آغاز برداشت چغندر قند بهاره، اظهارکرد: برداشت محصول چغندر قند در شیروان تا ۱۵ آذرماه و تحویل آن به کارخانه تا نیمه نخست دی ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه میانگین برداشت چغندر قند از هر هکتار در شیروان، ۵۵ تن است، افزود: بارندگی‌های بسیار خوب موجب افزایش ۳۵ هکتاری سطح زیرکشت امسال نسبت به سال گذشته شده است.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان شیروان گفت: پیش بینی می‌شود کشاورزان امسال ۲۵ هزار تن از محصول خود را به کارخانه قند شیروان تحویل دهند.

رضاقلی زاده ادامه داد: ۳۰ هزار تن محصول سال گذشته از مزارع این شهرستان برداشت و ۲۲ هزار تن به کارخانه قند تحویل داده شد.

امسال قیمت مصوب هرکیلوگرم چغندرقند پاییزه ۳۹ هزار و ۳۰۰ ریال و عیار آن ۱۶ است.

۳۴ درصد از کشتزار‌های چغندر قند استان خراسان شمالی مربوط به شهرستان شیروان است.

کارخانه قند شیروان از قدیمی‌ترین واحد‌های تبدیلی در خطه شمال شرق کشور است که اکنون در فصل بهره برداری ۶۰۰ نفر در ۲ شیفت به صورت شبانه روزی در این واحد صنعتی مشغول به فعالیت هستند.

براساس آمار‌های موجود، میانگین تولید شکر در کشور یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن است که خراسان شمالی با تولید سالانه ۱۱ هزار تن شکر، یک درصد شکر کشور را تولید می‌کند.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.