وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که نزدیک به ۴۲ هزار نفر در غزه به شهادت رسیدند که حدود ۶۰ درصد این شهدا را کودکان تشکیل می‌دهند.

وزارت بهداشت غزه امروز دوشنبه اعلام کرد که رژیم تروریستی اسرائیل از ورود تجهیزات پزشکی و پزشکان از خارج جلوگیری کرده و کادر درمان در این باریکه را هدف قرار داده است.

براساس گزارش الجزیره، این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد که رژیم تروریستی اسرائیل عمدا سیستم بهداشتی نوار غزه را نابود کرد.

وزارت بهداشت غزه در ادامه افزود: تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۴۱۶۳۸ شهید رسید که حدود ۶۰ درصد آنها کودک بودند.

این وزارت خانه هدف‌گیری سیستماتیک بخش سلامت، کادر درمان و مراقبت به‌ویژه کادرهایی که برای بهبود بیماران سرطانی و زنان باردار خدمت می‌کردند را محروم کرد.

در همین راستا دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه پیش از این اعلام کرد که از ابتدای جنگ غزه حدود ۱۷ هزار کودک در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند و نزدیک به ۲۶ هزار کودک دیگر نیز والدین خود را از دست داده و یتیم شده‌اند.

تقریبا هیچ یک از آمارهای قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه بدون کودکی شهید یا زخمی نبوده و همین مساله صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) را بر آن داشت تا در همان روزهای ابتدایی، جنگ علیه غزه را «جنگ علیه کودکان» بخواند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۶ مهر ۱۴۰۳
آمریکا جنایتکار شریک رژیم صهیونیستی در جنایات فلسطین، غزه، لبنان و سوریه است.
انگلیس جنایتکار شریک رژیم صهیونیستی در جنایات فلسطین، غزه، لبنان و سوریه است.
آلمان جنایتکار شریک رژیم صهیونیستی در جنایات فلسطین، غزه، لبنان و سوریه است.
آخرین اخبار