رییس کتابخانه‌های عمومی قصرشیرین گفت: تکمیل کتابخانه عمومی دهخدای این شهرستان به عنوان تنها کتابخانه شهری که بر اثر زلزله سال‌های ۹۶ و ۹۷ غرب کرمانشاه آسیب دید، نیازمند ۱۲۰ میلیاردریال اعتبار است.

ضیاءالله آباد روز دوشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی قصرشیرین در فرمانداری گفت: اکنون عملیات ساخت کتابخانه عمومی دهخدا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل روند ساخت آن نیازمند توجه ویژه مسوولان و تامین اعتبار هستیم.

فرماندار قصرشیرین نیز در ادامه این جلسه گفت: سلاح فرهنگی از سلاح نظامی قوی‌تر است و یکی از راه‌های غلبه بر توطئه‌های دشمنان افزایش علم و آگاهی افراد جامعه و ترویج فرهنگ مطالعه و دشمن شناسی و بومی‌سازی دانش است.

محمد نجفی افزود: امروز اگر دشمنان از کشورمان وحشت دارند به برکت وجود رهبری حکیم و اندیشمند و خودکفایی در زمینه صنعت نظامی و دفاعی ایران اسلامی است که مرهون بومی سازی این صنعت با استفاده از تخصص و دانش جوانان کشورمان است.

وی در ادامه با اشاره به گذشت هفت سال از زلزله ویرانگر و مرگبار سال ۹۶ ادامه داد: تنها کتابخانه عمومی شهرستان با ۸۰۰ متر مربع به عنوان یک مکان فرهنگی اکنون به صورت راکد مانده و در گذشته ۹ میلیارد ریال برای مقاوم سازی و شناژ پی این مجموعه هزینه شده است.

فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه این کتابخانه اکنون با ۳۵ درصد همچنان راکد است، افزود: برای تکمیل این مکان که یکی از نیازهای مبرم شهرستان است ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و تلاش می‌کنیم تا از محل های مختلف تامین شود.

نجفی اظهار کرد: برای تداوم خدمات کتابخوانی تمام کتاب های این کتابخانه به یک مکان استیجاری انتقال یافته که این مکان برای کتابخانه عمومی و خدمات شایسته به کتابخوانان مناسب نیست.

فرماندار قصرشیرین در ادامه وضعیت شهرستان را در زمینه کتابخانه های روستایی مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ۲ باب کتابخانه ثابت در روستای کرکهرک و خسروی و یک باب سیار به صورت کامیونت است که به روستاها اعزام می شود.

وی گفت: ۱۰ درصد جمعیت شهرستان معادل سه هزار نفر عضو ثابت کتابخانه های عمومی شهرستان هستند که در کتابخانه های عمومی این شهرستان ۴۰ هزار جلد کتاب موجود است و نسبت به جمعیت این شهرستان به ازای هر یک نفر ۲ جلد کتاب وجود دارد.

نجفی ادامه داد: در کتابخانه عمومی این شهرستان امکان دسترسی به پایگاه های اطلاعاتی برای استفاده علمی دانشجویان و سایر افراد وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.