استاندار زنجان بر لزوم بهره گیری از فناوری‌ روز در جمع آوری داده‌های آماری سرشماری عمومی کشاورزی تاکید کرد و گفت: آینده با داده‌ها ساخته می‌شود.

محسن افشارچی استاندار زنجان روز دوشنبه در جلسه برنامه ریزی برای اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی در استان، گفت: متاسفانه در برخی حوزه ها و بخش ها، داده ها و اطلاعات لازم در استان وجود ندارد در حالیکه برای حرکت درست باید نسبت به داده و آمار حساس باشیم.

افشارچی افزود: حرکت بدون داده، حرکت کور و بی مبناست از این رو آمار، سرشماری و داده به ویژه در این مقطع زمانی، بسیار اهمیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش من در مدت مدیریت استان این بود که در خصوص شاخص ها دقیق حرف بزنیم و سنجش ها هم بر مبنای شاخص های کلان انجام شود.
افشارچی با بیان اینکه سرشماری عمومی کشاورزی در این مقطع مبنای تصمیم گیری برای ۱۰ ساله آینده است، اظهار داشت: نیازهای داده‌ای استان باید در جمع آوری اطلاعات در این سرشماری مورد توجه قرار گیرد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نیز در این جلسه، گفت: اطلاعات حاصل از سرشماری عمومی کشاورزی، داده‌های پایه برای تامین امنیت غذایی و تامین‌ کننده نیازهای ضروری و اساسی این بخش برای مرکز آمار ایران، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان‌های متولی تنظیم بازار، برنامه‌ریزان و پژوهشگران است.

ایرج امینی گفت: در راستای اجرای سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ که در ماه‌های آبان و آذر سال جاری اجرا خواهد شد، دوره‌های آموزشی و توجیهی از سوی ستاد سرشماری استان و شهرستان‌ها برای عوامل اجرایی برگزار می شود.

وی افزود: این سرشماری از ۱۲ آبان شروع می شود و به مدت ۴۵ روز ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.