مدیر گمرک سردشت گفت: امسال ۲۵۴ هزار تُن کالا از مرز کیله این شهرستان صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

امین غلام‌نژاد مدیر گمرک سردشت گفت: عمده کالا‌های صادراتی در مرز کیله سردشت تره بار، خشکبار، مواد معدنی، مصنوعات چوبی، پلاستیکی و فلزی بود که ارزش کالا‌های صادراتی از این مرز ۷۸ میلیون ۳۶۶ هزار دلار برآورد شد.

وی اضافه کرد: همچنین امسال ۵۵ هزار تُن کالا به ارزش ۲۱ میلیون ۵۵۰ هزار دلار از سایر گمرکات کشور از طریق گمرک کیله سردشت صادر شده است و نزدیکی این گمرک به بازار‌های عراق مزیت بسیار خوبی برای صادرات کالا از سایر گمرکات در این مرز است.

مدیر گمرک سردشت ادامه داد: امسال در بخش واردات کالا و در قالب معاملات پایاپای مرزی (مرزنشینان با رویه کولبری) نیز انواع لوازم خانگی به ارزش یک میلیون و ۵۴۰ هزار دلار از طریق این گمرک وارد کشور شده است.

وی با اشاره به ۲ برابر شدن تردد مسافران از مرز کیله سردشت نیز اظهار کرد: با تداوم فعالیت پایانه مرزی کیله سردشت برای دومین سال شمار مسافران ورودی و خروجی از آن ۲ برابر شده و روزانه به طور میانگین ۸۰۰ مسافر در این مرز تردد می‌کند.

وی در خصوص برنامه‌های گمرک کیلیه سردشت برای تامین زیرساخت‌های لازم در آن افزود: بهسازی و آسفالت محوطه پایانه و مسیر سردشت تا مرز کیله و انجام اقدامات لازم برای تسهیل در تردد مسافران از برنامه‌های زیرساختی در این پایانه مرزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.