مدیر جهاد کشاورزی خرم آباد گفت: ۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه کمالوند و کرگاه این شهرستان که به صورت غیر مجاز تغییر کاربری داده شده بود، شناسایی و رفع تصرف شد.

حبیب نامداری گفت: با هدف مقابله با تغییر کاربری‌های غیر مجاز، عملیات قلع‌وقمع ساخت‌وساز‌های غیر مجاز ۴۰ هکتار از اراضی منطقه کمالوند و کرگاه شهرستان خرم آباد به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین‌های زراعی و باغی و اجرای احکام قطعی انجام شد.

وی افزود: این عملیات شامل تخریب ۸۰ قطعه دیوارکشی، فنس‌کشی، پی کنی، اسکلت، شناژ و احداث بنا و ۶ مورد اجرای احکام قطعی به وضعیت اولیه، بازگشت و حسب دستور قضایی صادر شده، همه احکام قضایی تغییر کاربری‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغی در روز‌های آینده اجرا خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی خرم آباد تأکیدکرد: حفاظت از زمین‌های زراعی به عنوان بستر تولید کشاورزی و مهمترین منبع تأمین و حفظ امنیت غذایی جامعه از مهمترین اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی است که در این زمینه با جدیت اقدام می‌کند.

نامداری از شهروندان خواست به منظور جلوگیری از محکومیت قضایی و تحمیل هزینه‌های ناشی از تخریب، از هر گونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی و باغی اعم از قطعه بندی، حصارکشی، احداث بنا و سایر موارد بدون اخذ مجوز از اداره امور اراضی خودداری کنند.

وی تصریح کرد: یگان حفاظت امور اراضی استان گزارش‌های مردمی سامانه تلفنی ۱۳۱ را با جدیت پیگیری و با هر گونه ساخت‌وساز بدون دریافت مجوز با همکاری و هماهنگی دستگاه قضایی طبق قانون برخورد می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.