دوره توانمندسازی ائمه جماعات مدارس با موضوع شیوه‌های جذب دانش آموزان به شرکت در نماز جماعت مدارس و اقامه نماز در آموزشگاه‌ها در سمنان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در جمع مبلغان و امامان جماعت مدارس استان گفت : ترویج فرهنگ اقامه نماز از اولویت هاست و همه باید دراین زمینه بکوشند.

احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور هم گفت: با توجه به اینکه سال تحصیلی جدید به نام سال اقامه نماز در مدارس هم نامگذاری شده این دوره آموزشی برای دانش افزایی امامان جماعت مدارس از اهمیت بالایی برخورداراست.

وی گفت: در کشور بیش از ۱۰۰ هزار مدرسه وجود دارد که در بیش از ۶۰ هزار مدرسه نمازجماعت اقامه میشود و ۲۰ هزار نفر هم به عنوان امامان جماعت مدارس فعالیت می کنند.

وزیری مدیر کل آموزش و پرورش استان هم یکی از اهداف برگزاری این دوره را آموزش شیوه‌های جذب کودکان و نوجوانان دانش‌آموز در امر نماز از زبان افراد متخصص در مدارس عنوان کردو افزود: امیدواریم روحانیون بتوانند با جذب دانش‌آموزان آنها را با نماز آشنا کنند .

وی گفت: یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش نهادینه کردن فرهنگ نماز اول وقت در مدارس است.

حجت الاسلام شمس الدین رییس ستاد اقامه نماز استان هم گفت: این دوره با هدف مهارت افزایی امامان جماعت مدارس و آموزش شیوه‌های دعوت دانش آموزان به نماز و آشنایی با پرسش‌ها و شبهات دانش آموزان درباره نماز و نحوه پاسخگویی به آنان برگزار می‌شود.

وی گفت: ۷۰ درصد مدارس استان دارای امام جماعت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار