رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کنارک از آغاز بکار ساخت جاده دسترسی مسیر گردشگری به سمت گل‌افشان بندر تُنگ خبر داد.

طاهر میرزایی بیان کرد: طرح ساخت جاده کنارک به روستای هدف گردشگری بندر تُنگ توسط اداره راه و شهرسازی کنارک در روزهای گذشته آغاز شده که اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی ساخت این پروژه توسط اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان جذب شده است.

وی افزود: گل‌افشان بندر تُنگ یکی از جاذبه‌های بکر و پربازدید بخش کهیر این شهرستان است که سالانه گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب می‌کند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کنارک ادامه داد: این گل‌فشان بزرگترین گل‌افشان کشور محسوب می‌شود و در فصولی که دریا مواج است و یا در زمان وقوع زلزله فوران می‌کند و در هنگام فوران جاذبه خاص و جالب توجهی برای بازدیدکنندگان به وجود می‌آورد.

وی تصریح کرد: مدت ساخت این طرح که شامل شن‌ریزی از کنار جاده اصلی بندر تنگ تا پایه کوه به طول ۸۰۰ متر؛ یک ماه برآورد شده است.

میرزایی گفت: این گل‌فشان که جزو جاذبه‌های خاص کنارک است سالانه بیش از ۵۰ هزار گردشگر از سراسر کشور را میزبانی می‌کند که با تکمیل این جاده، می‌تواند نوید روزهای پربازدیدتری از این جاذبه گردشگری را داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار